Underbara killar


Det har varit en super natt. Synd bara att jag är tröttare än ever. Jag tog mig inte i säng igår. Hade bäddat ner mig i sängen under täcket framför min nya fina tv. Med godisskålen i högsta hugg och korsordstidningen som underhållning i pauserna. Så får vi besök av Cattis och Mickis. Kände mig lite otrvlig där jag låg, endast iklädd ett linne. Så jag klädde på mig och vi satt och surrade in på natten. Och innan jag var klar. Mitt i allt kom jag ju ihåg att jag hade tvättstugan. Så det var bara ta sig ut och städa upp där. Innan jag äntligen fick inta sängläge. Såg lite tv, fast jag var dödstrött. Bara för att ha fått inviga den riktigt ordentligt!
Var tvärsäker på att Leo skulle vakna för en flaska välling. Eller min sprängdfyllda tisse. Den var påväg att explodera, det kändes som så. Och mitt mål var att tömma det under natten. För jag menar hur snyggt hade det varit om jag kom på badhuset med en JÄTTE tisse och en normalstor? Då hade verkligen inte folk slutat glo. Sen hade jag varit tvungen förklara för alla att jag inte hade satt silikon i det ena för att sedan ångra mig och vägra gör i det andra. Utan helt enkelt förklara att mjölken i den ena tissen har sinat medan den andra tissen producerar för båda två.

Nåja, själv vaknade jag och upptäckte att Leo inte vaknat än. klockan var då 03, konstigt tänkte jag. Kikade in i spjälsängen och fick syn på en liten snarkande kille. Världens sötaste. Somnade om för att sedan vakna till barnaskrik (äntligen). Ammade honom och la tillbaka honom i sängen när tissarna var ungefär lika välfyllda (dvs, rå tömda).
Klockan var då 05.15. Leo somnade dock inte riktigt om utan var väldigt grinig så jag gick upp och gjorde en flaska välling. Som han sög i sig. Med andra ord har jag typ bara vatten i tissarna som inte är speciellt mättande.

Strax därefter kom stora herr Lampinen och pussade upp oss. Fan, Leo som precis var påväg att somna sken upp som en sol när han fick syn på sin far. Det är så härligt att se! Efter en massa mys och bus i sängen steg jag och Leo upp. Idag ska Leo köpa en present åt sin pappa, världen i särklass bästa pappa. Han vet precis vad han ska köpa!

Nu ska jag lägga Leo. Jag ska hoppa i duschen och göra mig i ordning. Sen ska vi äta frulle. Bege oss mot stan och möta upp Mia och Hampus.
Sen ska jag blotta mig på badhuset, vackra syn!!!!!!!

Ha en bra dag


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kanon. Då tar vi en buss till stan där vid elva tiden :)

2009-06-10 @ 15:33:12
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Linda

ja, tiden har gått så grymt fort! Det är bra med oss, vi sitter klistrade framför hemnet varje dag för att se om vårat drömhus dyker upp!! är såå himla sugen på att flytta till ett 'riktigt' hus! :)



Harry tackar för pussen ;)

2009-06-10 @ 18:00:45
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0