Flebbo


Har ganska nyss landat i soffan. Jag har haft en riktigt skön kväll.

Direkt när M kom innanför dörren packade vi in oss i bilen och åkte ut till Ica Maxi, småbarnsföräldrarnas paradis. När vi handlat klart och kom hem fick vi kaffebesök av Matti, Jonny och Camilla. Vi surrade och drack lite kaffe. Sen åt vi en sen middag, Lax, pressad potatis och en sallad. Därefter var det dags för Leos kvällvälling och för honom att gå i säng. När Leo somnat tog jag upp jakten på min försvunna mp3-spelare. Hittade den, men när jag slog i gång den var den stendöd. Så jag bytte batteri och gjorde x antal upplivningsförsök utan någon större framgång. När jag dödsförklarat den jäveln bestämde jag mig för att ta upp jakten på Markus mp3-spelare. Efter att jag vänt upp och ner på hela lägenheten gick jag upp på vinden. Oh, vilket jäkla kaaaaaaaaos. Det är grejer precis överallt. Från golv till tak. Jag kunde inte ens komma in. Jag kände ingen större lust att klättra mig in så jag letade bara i de närmsta lådorna. Spårlöst försvunnen. När jag kom ner igen så satt jag och beklagade mig för Markus. Då upptäcker jag helt plötsligt att min mp3-spelare lyser. Men det var också det enda den gjorde. Gick inte att trycka någonstanns. Så jag bytte batteri och möttes av texten "Starting..." Och så gick den igång. MASSA gamla godingar.. Tror att den uppdaterades med musik förr, förra sommaren som nyligast. Jag blev tagg. Pluggade i hörlurarna och gick ut genom dörren. Tog en riktigt powerwalkpromenad med musiken som takt. Gick, gick och bara gick. Fan vilken känsla. Härligt var det. Men otränad är jag, och stel. Kändes nästan som att jag sträckte ens höftböjaren... För att inte tala om hur ONT jag har i fogarna. Men det var det värt, Det ska jag göra om. Så fort tillfälle ges. Svängde iaf förbi solariet och låg och stekte i 20 minuter. Sen gick jag hem, minst lika fort. Svetten rann.
Även fast jag är helt nöjd med vad vågen säger och kroppsformen kunde jag inte undgå att känna hur mycket flebb jag har. Jag är ungefär ofastast i Sverige. Allting guppade,slängde och dallrade när jag ökade tempot. Så mitt uppdrag är att bli lite mer fit. Jag är väl ungefär den första i Sverige som börjar träna upp mig inför beach 2009 den 2 juni. Men bättre sent än aldrig säger dom va?!
Nu måste jag ta en dusch, på markus begäran. Annars sover han på soffan. Sanna hans ord. Hårda bud i mellerud.

So long.

Kommentarer
Postat av: Julia

haha, jag ska börja träna inför beach 2009 imorgon.. eller i övermorgon.. eller..

2009-06-02 @ 22:01:53
Postat av: mia

hehe..du är inte den enda som börjar träna inför beach 2009 först nu..Jag tänkte börja imorgon ;)hehe. Tror du att man hinner bli fit? ;)

Jag har blivit riktigt fet nu när jag varit gravid och nu när jag inte längre är det har jag inget att skylla på, så jag måste börja träna helt enkelt..

2009-06-03 @ 20:33:19
URL: http://mida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0