helgen


Jag får lov att börja med att be om ursäkt för min frånvaro. Helgens jobb har dock tagit musten ur mig.
Jag började projekt kök i fredags. Såklart blandade sig herr Lampinen i. Propsade på att jag var tvungen måla listerna också. Så jag påbörjade det projektet vid middagstid. Var klar lagom till Leo gått och lagt sig och Markus börjat med käket. När vi ätit färdigt satte jag mig i soffan oc kände mig otroligt rastlös. Markus tyckte att jag kunde provmåla en kakelplatta, sagt och gjort. Jag fick ju inget helperspektiv så jag var tvungen fortsätta.. Jag var trött, irriterad och LESS. Efter diverse incidenter, som att jag spillde ut färgburken i diskhon, var jag äntligen klar vid 00.15. Med målningen alltså.. Då var det ju bara att sätta i gång med städning av köket och sig själv. Roligt att komma till jobbet med svarta händer. Jätte kul. Så jag spritade, acetonade och tvålade händerna så dom nästintill blödde.
På lördagmorgon var det bara att kliva upp till alarmet. Tjugo minuter över sju infann jag mig på jobbet. Dagen gick fort, det var rätt mycket folk så vi hade vad vi gjorde.
Iaf så kökade jag med Camilla då hon säger:
 -"Lina, det är en i kön som är jättelik han HasseAro.. Du vet."
Jag kollar upp. Får syn på karln, och säger: -"Camilla, det ÄR Hasse Aro". 
-"Alltså han i Efterlys?"
"-Jajjamän".
-"Fan vad coolt..." 
-"Jag vet...". Jag spelade kolung då jag tog hans beställning som förövrigt var en Friscoburgare;-) 
Jag stämplade ut 17,30, efter en 10timmars arbetsdag.
Markus kom och hämtade mig eftersom Sebbe,Petra och deras lilla tös var och hälsade på. Hon var hur söt som helt, och liten.. Jag förstår inte att Leo en gång i tiden var så där liten, och ännu mindre till och med.
När dom åkte gick jag och duschade, sen låg jag på soffan till strax efter 21. Då gick jag faktiskt och la mig. Pinsamt nog!
Jobb igår också, det gick bra. Fast det var stendött fram till 11,30. Sen så var det inte en lugn stund och vi kom inte fdärifrån förrän 18.
Jag hann i varje fall mysa och pussa på Leo liten innan det var dags för honom att sova. Jag gjorde honom sällskap rätt snabbt därefter.

Idag har jag avslutat projekt kök. Lagt fogfinishen i hopp om att fogarna blir vita. Måste faktiskt erkänna att det blir nytt kakel inom en snar framtid.. Det blev inte sådär super bra.. Det här var verkligen inte min grej:-) Dessutom lyckades jag ju som sagt spilla ut SVART färg i diskhon och på diskbänken. Så det måste nog också bytas.. Oj vad jag gråter blod, eller så inte! Men självklart ska ni iaf få se resultatet. Om 4-5 timmar ska fogfinishen torkas bort. Förhoppningsvis ramlar inte färgen av. Detta kan dock inte garanteras.. Nåja, som sagt. Vi får helt enkelt se.

Nä, nu har jag typ drabbats av skrivkramp. Så jag ska avrunda och gå till tvättstugan. Ciao.


Kommentarer
Postat av: Hanna

bilder på resultatet skulle uppskattas hemskt mycke ;)

2009-06-08 @ 17:39:27
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0