Förändring



Nu vill jag ha lite förändring här hemma. Det är mycket jag vill göra, men som känns totalt onödiga eftersom vi kommer sälja inom en SNAR framtid.
Jag måste tygla mina måste-monster. Iaf så kan man ju sysselsätta sig med småsaker. Just nu är det köket som står överst på priolistan.
För det första måste vi byta bänkskiva i köket. Den vi har nu har suttit här sedan urminnestider, sanna mina ord. Den har varit med om både första, andra, och ett trejde världs(mat)krig. Eftersom den är gammal är den ju givetvis sliten och sunkig. Ännu sunkigare blir den, eftersom den är vit. Och om möjligt ännu sunkigare eftersom våran perkulator läcker kaffe. Trots att jag skrubbar ihjäl mig går dessa kaffefläckar aldrig riktigt bort, utan det blir mörka flammiga fläckar.
Så den bara MÅSTE bytas. Lite träslöjds-skills sitter fortfarande i sen mellanstadiet. Så jag har plockat fram tumstocken och mätt. Sen fick jag även använda min inte-alltför-slipade mattehjärna. Nu återstår bara slutpläderingen. Den måste jag dock slipa lite på.. Att lägga fram det för maken. På ett snyggt sätt. Jag började med att svära lite när jag stod och torkade bänkskivan, pikade hela kvällen hur snyggt det vore med en i ek.. Så imorgon släpper jag bomben. När han är trött efter en full arbetsvecka, då accepterar han det mesta. (för att han lägger dövörat till) Sen när jag står där med bänkskivan i handen kan jag hänvisa till samtalet vi hade i fredags. (effektivt, funkar jäääämt). Sen måste vi få någon som hjälper oss. Men det är ett helt annat projekt.
Mitt andra dilemma är kaklet. Att bara föändra kaklet vore ett stort lyft. Det är bara vitt och helt enkelt. Eftersom allt annat går i vitt hade jag tänkt bryta. Möjligen blanksvart. Och att byta kaklet vore ett allt för jobbigt projekt för min karl. Så jag tipsade om att JAG kunde måla det. Han sitter och spelar och godkände detta. (när han spelar är han vääääldigt mottaglig för liknande diskussioner. då brukar jag kunna ro de flesta affärerna i hamn).
Så morgondagens projekt blir att hitta en sakkunnig i frågan. Hittar jag den väsentliga information jag behöver beger vi (jag och Leo) oss ut på färgjakt. Så har jag min fredagkväll räddad.

Nu ska jag däremot slänga mig i sängen. Man vet aldrig när Leo bestämmer sig för att det är morgon. Men först ska jag göra i ordning en flaska till natten. Väldigt bekvämt att bara behöva värma den. Det går ju på 30 sek.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej

skoj att göra om.. även om det bara är lite.

För kaklet finns det ju plast som fäster på kaklet att köpa (colorama) finns olika färger och mönster och blir väldans billigt :-)

2009-06-05 @ 08:55:11
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det går bra att måla kakel, men det är ingenting

man rekommenderar. För att det blir kännsligare

yta.





Moster Birgitta

2009-06-05 @ 09:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0