Vila


Nu har jag och Leo just vaknat från våran förmiddagsvila. Leo har fått gröt i magen och sitter och leker på golvet. Han har blivit så bra på att roa sig själv  nu när han kan sitta själv. Så jag hinner faktiskt få något gjort.
Idag så försov sig hushållet. Det är andra dagen den här veckan för Markus. Tror det var i måndags som jag vaknade till vid 06.40 och då hade jag fortfarande en karl i sängen. Och imorse vaknade jag av attMarkus telefon ringde, det var Robba som undrade om Markus hade tänkt komma till jobbet. Försovit sig IGEN. Jag kan faktiskt förstå honom i natt, eftersom Leo var helt igentäppt i näsan så vid 03 var jag tvungen hämta näsdroppar och nässugen. Det slutade i tårar, såklart.
Iaf så var den lilla herren i hushållet redan vaken och låg och pillade och jollrade för sig själv. Jag insåg att jag inte skulle få sova mer. Så vi fick upp och gjorde en vällingflaska. Och Leo började busa och leka på en endaste gång.
När han skulle vila, somnade jag också. Skönt!
Jag ska börja göra mig i redo, sen ska vi ner på stan och leta färg till kaklet. Sen ska jag sätta igång och måla. Markus skulle kompa och komma hem tidigare idag, skönt. Så får jag pyssla på med kaklet i lugn och ro. Sen ska vi äta tacos och mysa ikväll.
Ihelgen är det jag som ska iväg och jobba. Öppnar både lördag och söndag, så jag jobbar mellan 07,30-17,30. Med andra ord kommer HELA helgen spenderas på jobbet. Nåja, det går det också! Får väl tänka att det är röd dag på lördag vilket betyder dubbelt betalt.

Nä, nu måste jag gå och ta hand om dagens andra bajsblöja.. det är helt sjuuuukt. En riktigt bajsmaskin. Kan et kanske vara tänderna som spökar??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0