överlevnad


Det var alltså inte tal om någon eftereffekt av mitt abnorma sliskintag utan det var magsjuka som knackat på dörren. Jag bänkade mig på toaletten och låg där i nästan 6 timmar innan jag tog mig, självklart med en hink (som var VÄLanvänd), till soffan. Kan säga er att det var en enorm befrielse då markus klev in genom dörren strax efter sex, lägligt nog började de knorra i sängen. Så markus gjorde ersättning till lilleman, så att jag skulle få ligga utslagen och spy i fred. Leo som aldrig nånsin har vägrat ersättning gjorde givetvis det denna underbara lördagmorgon. Han blåvägrade så jag fick vika mig och ta kraft att amma honom, och då åt han minsann.... som aldrig förr.
Eftersom markus jobbat hela natten och jag var i ruskigt dåligt skick så ringde jag till mina älskade föräldrar och hörde om dom skulle vilja komma hit och underhålla lilleman.. en timme senare dundrar dom in genom dörren. Dom är så himla oerhört bäst! Fick mäkta dåigt samvete då det visat sig att mamma fått ta en kula för laget, hon åkte också på det trots ihärdigt spritande överallt. Så Leo tillbringade dagen med mormor och morfar medan jag och markus fick vila.. När vi låg i sovrummet så började de bubbla ganska rejält även i markus mage och som den fästmö jag är erbjöd jag honom att låna hinken men han avböjde. Det hela slutade iaf med att vi låg och spydde i kors, ja nästan... Han ockuperade toan och jag hinken. Festligt värre, ett sant lördagsnöje!
Igår spydde jag för sista gången (och åt havregrynsgröt för sista gången för den delen..). Efter den incidenten ides jag inte äta s mycket mer förrän mot kvällen. Idag har faktiskt inte den där obehagskänslan infunnit sig så fort man stoppat i sig nått.

Idag har vi till och med tagit oss ut på en promenad i det härliga vädret!. Leo ligger fortfarande ute och sussar i vagnen. Snart ska vi packa ihop oss och åka till Henka & Mia och kolla in deras nybyggda hus som i princip står färdigt nu. Det vankas även middag där, trevligt!
Nu ska jag gå och göra mig i ordning.

Bye

Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter som ni haft otur! Inte kul med magjsuka! Hoppas ni har det bra iaf :) Ska komma och hälsa på någon dag framöver =)

2009-03-18 @ 19:38:52
Postat av: Lea

jsså visste jag inte om så klart att jag ska kolla in dom=) och att hansens barn sålde mammakläder hade jag eller ingen aning om, tur du som bor i lule uppdaterar mig;)

2009-03-18 @ 21:48:43
Postat av: Emmeli

Fy för magsjuka!

Skönt att ni är piggare nu :)

Mio är fortfarande snorig och jag likaså, men vi mår ändå mycket bättre nu!



Jag tyckte det var en bra melodifestival i år, även fast jag inte alls hejjade på vinnaren :)

Vad tyckte du och vem hejjade du på? :)

Kramar!

2009-03-19 @ 09:16:41
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0