sömnlös


Då var det redan torsdag och lilleman beslöt sig för att göra morgon 06.11 (!!!). Tog över honom i våran säng och vi fick halv sova en timme innan han ville ha mat. Eftersom jag inte kom i säng förrän efter 12 kan jag säga att jag var mera död. Men, what to do. När pappa for till jobbet la jag ut Leo i vagnen på balkongen. Under tiden passade jag på att ligga och slöa lite på soffan för att sedan vika undan all tvätt och påbörja projekt sanering. Jag hann ta toan och dammtorka över allt och i samma stund som jag skulle dra fram dammsugaren så vaknade lilleman. Så istället för att avsluta det hela nu slutför jag städandet imorgonbitti.
Leo har sovit riktigt, riktigt kasst idag. Sammanlagt sov han ute i 2 timmar i vanliga fall sover han minst 4 timmar. Sen brukar han även sova en timme på eftermiddagen, kring fem. Idag somnade han men vaknade efter 10 minuter och grinade, efter det ville han inte riktigt sova utan låg bara och knorrade och grinade. Så jag plockade upp honom och vi busade fram till sju, sen gjorde jag honom i ordning för sängen och ammade honom. La han i sin säng och gick ut för att hämta min korsordstidning och när jag kommer tillbaka så ligger han och sover. Han måste ha slocknat så fort huvudet landat på kudden. Han var nog gaaaaanska utmattad!

Jag har ju glömt säga hur duktig Leo har blivit. Numera vägrar killen ligga ner.. Han ska bara sitta och stå. Han trycker sig upp från sittande ställning till stående och där står han och skriker av lycka! Min fina, fina lilla kille.

Så, jag ska stöka undan här och fortsätta glo på tv så länge jag orkar. Jag lär nog hinna göra min son sällskap innan karln kommer hem. Känner att jag har lite sömn att ta igen:-) 


Nåja, fredag imorgon!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Men huvva! Inte kul med magsjuka :(

Jadu jag vill väl inte säga något än förrän jag varit med om första förlossningen, men förhoppningsvis ska jag iallafall vilja ha ett till efteråt!:)

Jadu det känns ju lite fel att säga vad jag gjorde förra helgen nu när det redan är en ny helg.. Nog för att det för det mesta alltid händer samma saker, lugna tvkvällar antingen med johan eller tjejerna. hehe:) Och så blir det även i helgen! Vad gör ni nu i helgen då?

Kramar

2009-03-21 @ 13:02:33
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0