BAJS


Helgen har som sagt spenderats i utlandet. Klockan halv nio på lördagmorgon rullade mamma och pappa in på gården och vi packade alla in oss i våran bil. Första stoppet blev på IKEA där vi sprang igenom.. vid fiket stannade vi och åt lite frukost. Jag kom ut därifrån med en uppsättning sängkläder till spjälsängen, en ny kudde till Leo, en mobil till skötbordet och dreggellappar. Med andra ord; en billig historia ;-) Efter att vi fått lite mat i magen och Leo fått en skvätt så fortsatte vi mot Rovanemi. Där har vi ätit gott, druckit lite rödtjut, varit ute i solen och promenerat och så har Leo fått mysa med sin farmor!

För Leo började denna morgon kring 04.30 och han var fortfarande vaken när pappa for på jobbet. Strax före 06 tog jag över honom i våran säng, gav han mat och la ner honom på kudden. Då somnade han om och sen gjorde vi morgon 08.30 istället vilket var uppskattat av mig. Jag somnade under dom första minuterna av Sanningens Ögonblick igår.. Så jag är utvilad idag!  Planen för idag var att gå ut och gå runt isen sen gå förbi affärn på hemvägen och handla. Sen skulle vi tajma in så att M kunde plocka upp varorna efter jobbet så skulle jag och Leo promenera hem. MEN.... Jag satte Leo i babysittern framför barntv för att jag skulle få packa upp väskan sen igår och röjja undan här hemma. Varje gång jag kom in i vardagsrummet möttes jag av en jäkla stank, men tänte att det var Leo som satt och fes. Eftersom han bara bajsar en gång i veckan och det inträffar alltid på lördag (det slår aldrig fel..vårat sanna lördagsnöje ;-) ). Så jag plockar upp honom och blir sjöblöt om händerna.. oh no... bajs. Bajs längst hela Leos rygg, längst ena benet.. Bajs i min famn, bajs på mina händer, bajs på mina armar.. bajs i babysittern.. i HELA babysittern. Summan av kardemumman: Leo har haft ett bajskalas i miljonklass. Så jag måste helt enkelt viga denna dag åt att slava framför tvättmaskinen. Var ju tvungen att snöra lilleman i plurret, för efter att ha torkat och putsat honom i säkerligen 10 minter så luktade han fortarande surbajs! Medan jag fyllde badbaljan låg han på golvet och vände sig från mage till rygg och tillbaka. Kanske har han fått igång rullet på allvar nu? När han likaså var igång passade han även på att kissa på min badrumsmatta.. Nåja, sånt som händer:-)
Nu har jag ett lite lätt kaotiskt badrum att bita tag i... Fast först ska jag ta och steka en burgare till lunch!

BYE


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, vilken mysig dag med en massa bajs! ;)

2009-03-23 @ 16:26:57
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men usch. Vad tråkigt och framför allt jobbigt! men shit happens =P



Ska vi ta oss en promenad tillsammans någon dag om det är fint väder? eftersom våra karlar jobbar samma dagar och tider nuförtiden så kanske du också är sällskapsjuk? :-)

2009-03-23 @ 20:55:27
Postat av: Angelika

Men usch. Vad tråkigt och framför allt jobbigt! men shit happens =P



Ska vi ta oss en promenad tillsammans någon dag om det är fint väder? eftersom våra karlar jobbar samma dagar och tider nuförtiden så kanske du också är sällskapsjuk? :-)

2009-03-23 @ 20:56:10
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0