my beloved

oh hello mr chipspåse, i've missed you :-)  ett minst sagt kärt återseende.

igår bestämde jag mig för att en gång för alla skaffa mig ett virusprogram (inte är det konstigt att min egentliga ålder är 43,2 enligt vuxenpoängstyrelsen)  nemas problemas, sagt och gjort. Jag laddade hem och installerade, sen stängde jag av för kvällen och hoppade i säng, Idag så poppade de upp en massa rutor och utan att egentligen läsa igenom så accepterade jag rubbet vilket gjorde att en skanning av hårddisken sattes igång. Och efter bara några ynka procent så började datorn ge ifrån sig väldigt suspekta ljud.. Varning. Virus! Minst tio virus flyttade jag i karantän. Inte är det konstigt att datorn laggar och hänger sig med jämna mellanrum. Förmodligen kommer minst halva hårddisken ta skydd i karantän, som den datahacker jag är.

Jag skickade in mina papper om sjukpenning (istället för föräldra) för exakt 6 dagar sedan. Brevet har alltså hunnit sorterats av posten, nå FK, en handläggare har hunnit behandla ärendet och pengar har betalats ut. På bara 6 (!!!!!) dagar. Ibland kan dom konsten att chockera! Det bidraget gick oavkortat till vårat resekonto. (Jo, just det 43,2 år.. det börjar sakta sjunka in varför).

Nu ska jag leta efter frisyrer och hårfärger på nätet och låta mig inspireras inför morgondagen. Sen ska jag snöra mig i säng.. imorgon slipper jag vakna till alarmet, iaf det mekaniska. det mänskliga alarmet hoppas jag tar sovmorgon:-)

Kommentarer
Postat av: Stora-stora-syster

Hoppas inte för mycket av den mänskliga väckarklockan... barn-barnen på Ökvist-sidan är kända för att vakna tidigt... Hur gick röntgen??? Har du fått svaren än??? Jag ringer i em.

Kramisar

2009-03-11 @ 10:47:48
Postat av: Anna

Vad blev det för ny frilla då?:)

2009-03-11 @ 18:56:16
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Mirry

På vår blogg kan man läsa om allt mellan pinsamma toabesök till bikini-bekymmer. Passa dessutom på att svara på dagens fråga där vi undrar vem du tycker ska vinna Melodifestivalen.



Vår söta blogg hittar du på www.arntyochmirry.se

2009-03-13 @ 07:50:55
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Emmeli

Jo, vi har testat det men det har inte hjälpt ett dugg. Det som är att direkt man kommer till näsan börjar han vrida huvudet åt alla håll, han gillar INTE att man far där och pillar.

Det var 2 veckor sedan han började vägra, innan har det gått hur bra som helst! Tjuriga unge :)



Hur är det med er??

Kramar!

2009-03-13 @ 08:26:40
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0