otursfågel


Strax efter att jag postat mitt tidigare inlägg slog vi igång Låt den rätte komma in, jag somnade 5 minuter senare och vaknade lagom till slutet. Och att dömma av det lilla jag såg så sög den, totalt. Markus som tog sig igenom hela filmen hade inget positivt att säga om den. När lilleman vaknat så åkte vi och handlade.. Hem och gjorde mat, fyllda kycklingfileér med potatisklyftor. Det blev gott!
Imorgon tänkte jag göra marinerad entrecote och potatisgratäng med en vitlökssås. Då är ett glas vin nästan ett måste till maten! Sen blir det strikt diet... fram till tisdag.
Imorgon jobbar Markus sin första helg på år och dar. Trist för mig och Leo men vi ska nog kunna roa oss iaf. En glad nyhet är att vi får ha hemma Markus hela nästa vecka:-) På måndag ska vi till bvc för 3-månaders kontrollen. Leo ska få sig en spruta och mamma ska ta ett njurfunktionsprov. På tisdag ska jag infinna mig i sunderbyn för röntgen av njurar och urinvägar. Vill verkligen inte.... tyckte att det räckte med ett traditionellt ultraljud, men det var det ingen annan som tyckte. Jo, förresten när vi är inne på sjukdomstillstånd. Jag glömde ju nämna tidigare att jag har åkt på min andra mjölkstockning. Helt seriöst.......... Jag skulle klara mig utan min vänstra tutte, för den ställer bara till med fanskap för mig. Jag börjar ju få in vanan och behärskar nu tekniken för att massera ut dessa knölar. Så efter bara två duschar var jag (nästan) livsduglig. Jag undrar just varför allting alltid drabbar mig. En riktig otursfågel, markus hävdar att det är självförvållat. Tror hans exakta ord var:"Du är så jävla klumpig.. Du är fan smidig som ett kylskåp". När jag välte ner en flaska soya på maxi idag..

Nä, nu ska jag gå och borsta gaddarna. Sen ska jag inta sängläge. Har ju trots allt en ganska morgonpigg kille! ;-) God natt!

Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja men det tycker jag också att vi ska ta och göra! Jo det blev ju som sagt ändrade planer, så nu hakar ju robert på oss till kalix ist. så jag får ju också umgås med min karl, blir mysigare så. Robert fyller ju år på torsdag, så tror vi beger oss mot luleå då igen. så kom på en fika om ni har tid då :-) Kram och ha en bra helg!

2009-03-07 @ 09:31:08
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0