Bajsvägran

Tänkte att jag skulle testa lägga in ett vidoeklipp. Leo har lärt sig prata, på riktigt.




Har varit en jobbig natt.. Eftersom Leo har nån sorts strejk going on så vägrar han ju bajsa. Så igår bestämde jag mig för att testa ge han en flaska ersättning och se ifall det kunde kicka igång magen. Men icket... Leo somnade och vi såg hockeyn med Emil och Johanna. När vi sen begav oss i säng kring 12 snåret så råkade jag väcka Leo och tänkte att jag skulle amma han så han somnade, inte smart. Jag i princip tvingar en väldigt mätt Leo ta bröstet som slutar i... ja, den största fontänspyan någonsin. Det flög över HELA mig, hela sängen och till och med på golvet. Jag ropade på markus i panik som kom in springades till sovrummet och möttes av en sjöööööööööblöt leo och om möjligt ännu blötare mamma. Och hans reaktion var "Vad fan har du gjort med han?", Nåja, det tycktes lugna ner sig och jag satte på han en ny pyjamas. Två sekunder senare kommer nästa fontänspya, med andra ord det var bara byta på han igen. I allt ståhej så vaknade ju även Leo till liv och det fanns inte en tanke på att somna om igen... Så efter lite bus la vi honom i sin säng och släckte. Hela familjen somnar för att vakna 10 minuter senare av den tredje och sista fontänspyan. Jag gjorde en skadekontroll och kunde konstatera att han var sjöblöt och att sängkläderna och blivit sjöblöta. Så ja, det var bara byta allt och slita av han pyjamasen. Och jag satte inte på han en ny. Leo vart ju såklart glad i hågen och började "prata" med sina kaniner. Ja däremot somnade. Dock så vaknade jag en halv timme senare av hungerskriket. Och med tanke på mängden han just spytt upp så gapade de nog ganska tomt i lillkistan. Så garderad med handdukar ammade jag honom till sömns. Och trots detta så slog herren upp ögonen klockan 07.12 och skulle prompt stiga upp trots att han var dödstrött och inte kunde sluta gäspa. Snacka om invanda mönster!
Nu ligger han och sover och vi ska se Låt den rätte komma in. :-)
Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Okej, jo jag har mycket bra om dom vagnarna. Så det låter väl kanske nåt åt det hållet då. Och som du säger, det är ju viktigast att dom håller bra och är smidiga. Om än det nu kostar lite extra!

Hehe, ja det är ju så det blivit för mig med. Men jaja, nyttigare med godis och glass än cigg iaf! Sen får man väl ta smällen efteråt då man kanske märker att nåt extrakilo stannat kvar :P

Magbilder kommer snart, kanske! Har tagit två men inte lagt in dom på datorn än. Är bara så trist att det syns så lite :/

Ha en trevlig kväll! Kramar!

2009-03-06 @ 14:19:09
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Lea

Han sa - ja detkan ju mistämma med2 veckor så han trode nog jag var kring 12..bar vänta och se=)

en easy walker eller city get en med bara et hjul framme=)..hört något om dom förresten? och vad har ni för någon?Jo jag måste luta men ack å svårt..jag gör det bara svårare för mig själv:P

Jag är ju "bara" vikarie innom handikapp omsorgen men har ett vik på ett boende och älskar det..dock lite sämre när man ska vara mamma ledig..men men det brukar ordna sig, gick du skola före?=)

2009-03-06 @ 16:57:32
URL: http://linnealindkvist.blogger.com
Postat av: Angelika

Nä det börjar bli en vana detta. Men nu är det färdigt på riktigt med att fråga henne om man kan byta dagar eller ha honom extra. Du skulle ha hört henne igår, jisses villken människa! hoija...

2009-03-06 @ 19:13:17
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hehe han är juh hel vild :)

2009-03-06 @ 21:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0