helgen i ord


Tidigare låg Leo naken på en filt på golvet, jag satt brevid på golvet och bloggade och markus satt på andra sidan Leo och spelade. Så ser jag i ögonvrån hur Markus flyger upp från golvet och i en panikartad rörelse sträcker sig efter handduken, under tiden hör jag hur Markus svär och Leo kiknar av skratt. Leo hade med andra ord siktet inställt på sin far och prickade hans byxor, sockar och halva golvet. Inte illa pinkat! Jag vek mig av skratt tillsammans med Leo.. Markus var upprörd. Vadå lite babykiss.. vad gör det? Det är ju inte precis så att han gör de med flit.. (?).

Nåja, jag avbröt mitt bloggande och hjälpte min karl med förödelsen som tagit plats i vardagsrummet. Jag satte på Leo en blöja, smörjde in honom och satte på honom en pyjamas. Sen gick vi till sovrummet och han fick sin kvällsmat sen fick han sin medicin. Lägger ner honom i sin säng och är påväg ut då jag känner stanken.. vad fan, skit. Sliter upp honom och byter blöjan, lägger ner honom igen. Är precis påväg när jag hör världens brakare släppas (markus hörde de ut till vardagsrummet) föjt av ett tjutande skratt både från vardagsrummet och från spjälsängen. Ja, nog fan sket han igen.. Det är som att han bajsat, knipit igen och hållt sig tills jag fått på den andra blöjan och sen fortsatt, allt detta för att jävlas. Hur var det jag sa? Han gör det inte med flit.... Kan ju ifrågasättas ;-) Nåja, efter blöjbytet slocknade han som en klubbad säl. 

Leo har gått från att skita en gång i veckan till att skita upp till tre gånger per dag, var och varannan dag. Det känns som att det luktar bissingar... Eller så har han äntligen fått igång magen. Vad det än är så är det iaf oerhört roligt att bråka om vems tur det är att ta bajsblöjan!

Iaf så har vi varit upp till byn i helgen. Markus hade tagit ledigt från jobbet och vi kom iväg hyfsat tidigt. Så vi stannade i Ötå och handlade upp presentkortet som Leo fick av Tepsa, sen åt vi lunch på Rogers och sedan åkte vi ut och hälsade på Tepsa innan vi åkte vidare till byn. Vart en lugn kväll och Leo somnade för natten redan vid 18, vaknade vid 04 för mat och 06 för uppstigning. Snacka om att han måste ha varit trött. På lördagen tog vi en promenad runt byn och hälsade på Markus farfar och visade upp skatten. Sedan gick vi ut i vildmarken med barnvagnen efter skoterspåren och njöt av naturen och jag passade på att testa kameran. När vi kom hem igen grillade vi, sen gjorde vi oss iordning och begav oss över till Finland och hälsade på hela Leos farmors släkt. Bland annat var vi och hälsade på Markus moster Annika (som är i våran ålder) som fått en tjej två månader efter oss. Det var super trevligt!

Nä, nu håller mina ögon på att trilla igen, så jag ska lägga mig och se tv i sovrummet. Se ya later!

Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja det förstår jag verklige att det är!! Nu måste nog vi också spara ihop till en bra kamera, jag som älskar att fota :-) haha



Ja men det kan vi jätte gärna göra, guu vad roligt! :-) Vi får höras någon dag så stylar vi till grabbarna och fotar järnet!! :-D



Vad bra att du överlevt där borta, och jag tycker det låter i ditt blogg inlägg som att det varit rätt mysigt :-) Vi har haft en super bra helg, är hel nöjd. Fast dock har den gått alldeles för fort! =/

2009-03-29 @ 20:44:47
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Milo

Hej!

Så ni har varit i byn i helg, vi ska dit till påsk! :) Vi måste ta och ses nån dag, jag kan packa in flickorna i vagnen och hälsa på er på östermalm nån dag om ni har lust att ses?

/Milo



Du får svara här, min blogg är lösenordsskyddad. :) Men om du vill ha lösenordet så kan jag skicka det, om du har nån mejladress. :)

2009-03-29 @ 23:43:05
URL: http://miilo.blogg.se/
Postat av: lina

Hej Milo!! :-) Jo, vi åkte upp nu då Markus jobbar påskhelgen.. Ja, det tycker jag absolut att viska göra. Hur ser det ut i veckan för er? Det enda är att Markus jobbar natt, så antingen tar vi det lite senare under dagen eller så nästa vecka? :-)

Och ja, jag vill hemskt gärna ha lösenordet! [email protected]!!! :-)

2009-03-30 @ 09:40:52
Postat av: Milo

Jag mejlade dig om lösenordet.



Vi har inte planerat nåt för veckan, utom öppna förskolan imorgon. Så mig spelar det inte så stor roll. Har ni nån dag som passar bra?

2009-03-30 @ 10:31:50
URL: http://miilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0