explosion


Igår gick vi (jag, markus och min två bomber) och la oss i sängen. Leo började som vanligt röra på sig och jag var säker på att han skulle vakna för nattmålet viken sekund som helst eftersom han dels inte blev ammad något före sängdax (vilket han alltid får) utan fick klara sig på gröten. Sen vaknade han ju till och fick bara lite vatten, vilket han dock nöjde sig med.
Låg och vred och vände på mig  säkerligen en timme innan jag till sist somnade, med två sprängande tuttar. Så hör jag hur Leo ÄNTLIGEN börjar röra sig i sängen så jag sätter mig upp och sliter upp honom ur sängen. Slänger en blick på klockan, 06.25. Vad fan? har han helt seriöst sovit hela natten. Se på fan.
Egentligen borde jag ha stigit upp och gett han gröt. MEN eftersom jag hade SÅ ont och var SÅ trött fick han komma över till våran säng och jag låg och ammade honom i hopp om att han skulle somna om. Dock utan större framgång.
Jag och Leo  klev upp. Snart ska jag gå och väcka M så han får ta över och jag kan krypa ner i en uppvärmd säng och somna om och sova vidare några timmar till. Allt handlar om att kompromissa. Men imorgon är det min tur att få sovmorgon!

Summan av kardemumman: Jag trodde faktiskt att mjölken skulle börja sina nu eftersom jag ammar han knappt 3ggr/dygn och har gjort de den sista veckan. Men istället fick jag nästan erfara en bröstexplosion. Det hade ju varit en mindre trevlig upplevelse.

Nu ligger Leo och sussar i vagnen och Markus i sängen. Kanske skulle jag ta och nöta lite på soffan? Jo, så får det bli. Kvällen blir lugn. Taco och Robinson Yey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0