Karlslok


Tvätten är tvättad. Nåja, nästan all iaf. Hann inte köra den sista maskinen. Men det viktigaste är rent.
Efter att Leo gått och lagt sig åkte Markus iväg och köpte mat, kebabtallrik, och gröt till Leo. Efter maten slog vi i gång en film, Slumdog millionare (?). Den var väl helt okej, not more not less. Sen har vi faktiskt duschat ihop... Jag tror faktiskt inte det har hänt sedan Leo kom till världen? Förstår också varför. Man får bara slåss om strålen. Fast lite mysigt. Fast man fryser. Så när Markus gick satt jag säkert kvar i 20 minuter. Tillsist frågade han om jag dött därinne. Nä, jag var bara lite frusen. Han la så snällt fram en handduk åt mig. Vet inte om jag ska ta det som en komplinmang? Han la nämligen fram en (hand)handduk. 
Var nyss in till Leo som gnällde till.. Kom in och upptäckte att han hade rullat över till mage i sömnen. Det här händer ungefär 4-5ggr per natt. Knäppungen!
Jag frågade nyss M om vilken dag han ville ha sovmorgon. Lördag eller söndag? Hans svar var:"Jag måste ju stiga upp tidigt varje morgon nästa vecka. 05.20" - "Eh,jaha? Och det betyder vad? Att du måste få sovmorgon hela helgen? -"Ja!" svarade han gladeligen. Mitt svar var snabbt och bestämt, "Det kan du ju FETglömma." Sen propsade jag på att som tjej måste man sova mer, det ligger i våra gener. Det har min syster sagt (hon kör med det argumentet på sin karl=effektivt) så vid eventuella frågor hänvisar jag M till henne.  Det låter ju faktiskt helt logiskt, så jag väljer att tro på henne. Därför bör jag gå och lägga mig nu, det ska jag också göra. Imorgon ska vi ju åka till systeryster och hennes karl där vi har blivit bjudna på en heldag. Dagen bjuder på altanbygge för markus och blomplantering för min del, eller rättaresagt blomrabattutvidgning. På kvällen bjuds det på grillat och vin. Me like!!

Nu ska jag påbörja min skönhetssömn. God natt.

Kommentarer
Postat av: Julia

Bra teori det där om sömnen, det ska jag också köra på ;-) Niklas hävdar att han inte behöver nå mycket sömn.. men när Emilia vaknar vid 05.30 så är det likförbannat oftast jag som måste upp. :P



Nu verkar det ha klarnat upp och blivit sol så nu kommer nog också värmen men jag var skeptisk imorse..

Nu ska jag sitta i solen och plugga :P Ikväll ska jag på fest och sen ut på båten och imorgon är det ju mors dag så då ska vi fika hos Niklas mamma. Mest troligen får jag en plattång av Niklas då :D



Vad händer för er då?

2009-05-30 @ 12:20:23
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Julia

så lång kommentar och ändå glömde jag skriva nått ;-)

Blir dagis för Emilia i sept/okt/nov beroende på när och var vi får dagisplats.. vill ha på lövskatan men det verkar svårt.. :(

2009-05-30 @ 12:22:13
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: angelika

Ja usch det skulle vara hemskt :/ Men han är ju kastrerad, så förhoppningsvis så lär han inte hoppa =P



Ja det tycker jag absolut att ni ska, ser jag fram emot! :-D hoppas ni haft det mysigt i piteå!

2009-05-31 @ 20:27:31
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: angelika

Det kan vi nog absolut göra! Cykeln är ju fixad, men cykelstolen är dock inte fast satt. fast det går ju inom några sek att fixa! Robert har tänkt cykla i veckan, men någon dag kan han nog undvara mig cykeln ;-)

Jag får höra av mig ngn dag så strålar vi samman!! PuSs

2009-05-31 @ 21:03:18
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0