överraskning


Idag tog jag och Leoplutten en promenad till BVC, där fick Leo utstå 5månaders-sprutorna och det vanliga mäteriet. Och han var SÅ duktig. Inte en enda tår!
Inga avvikelser denna gång, han följer sin kurva.

När vi kom hem passade jag på att städa upp innan Erran anslöt. Vi har busat med Leo, snackat massa minnen och ätit. Det var super trevligt. Alldeles för långt mellan gångerna.. Skärpning!

Tommy var även hit och visade upp den nyaste familjemedlemen, Leos yngsta kusin. En liten rottisvalp. FIFAN vad söt. Tror ni man blev nå sugen?! Tur att jag står som förste hundvakt! ;-) Dvs, jag och Cattis får slåss, haha.

Jag hade bokat tvättstugan, satte igång en maskin klockan 15. När Erran var påväg hemmåt vid 10 kommer jag ju på att tvätten är i maskinen. Helt seriöst, TVÅ dagar IRAD. Nog är man jävlat hjärndöd.
Iaf så var det Markus tur att städa undan i tvättstugan. Han gick till tvättstugan, kom tillbaka lika fort för att sedan återvända in till tvättstugan. När han kommer tillbaka har han pappersrullen i högsta hugg. Jag funderar såklart vad han har gjort med pappersrullen. Han svarar -"Hela "rutan" var täckt i skit." Va? -"Ja, du har tvättat skit." Va? -"Alltså vadå, riktigt skit. Alltså bajs?" -"Men jaaaaaaaaa, en bajskorv." -"Vilken konsistens hade den då?" -"Den satt fastkletad på luckan".
Just nu hänger det alltså bajstvätt i hela lägenheten. Jahapp. Jag får väl boka ännu en ny tvättid.
Känner att jag måste ge en förklaring till det inträffade. Leo var hård i magen och jag var tvungen att ingripa och han fick bajsa på en handduk. Efter bajseriet åkte vi bort. Och medan jag klädde Leo så tog Markus hand om bajset, trodde jag iaf. Tydligen så hade han inte kastat bajskorven utan låtit den vara kvar på handduken, som jag snörde i tvättkorgen. Så att tvätta skit (bokstavligen) hör inte till min vardag!


Nä, nu ska jag gå och lägga mig. Känner jag min son rätt blir det en tiiiiidig morgon.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha! Tvättat en bajskorv, luktar den lika illa fortfarande?! ;D

2009-05-13 @ 06:54:13
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: sussa

Thihi flåt men de va lite kul ;P kul att läsa om erat familje liv, verkar alltid hända nått =) hade så bra

2009-05-13 @ 11:48:34
URL: http://suziq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0