Schtan


Dagen började i vanlig ordning vid 06.30. Jag är glad att han börjat sova liiiite längre. För bara några veckor sedan ville han ju göra morgon reda före 06. Så nu känns det inte alls farligt när man kollar på klockan.
Jag hann ta mig en dusch, städa upp, diska bort, sätta i gång diskmaskinen och sortera upp tvätten innan mamma anlände där vid 10-snåret.
Vi begav oss mot stan ganska omgående. Leo var vaken HELA stadrundan, satt och pratade hela vägen. Han var verkligen jätte snäll. Han är så duktig min lillkille. När vi lunchat på mat och prat och skulle gå hem så slocknade han i vagnen.
Iaf så shoppade jag ett par typskor med mjuksula åt Leo. Sen fick han ett par shorts, ett linne och en t-shirt. Av mormor fick han två till t-shirtar. Så nu är han ganska rustad inför sommaren. Men shortsen jag har sett ut fanns inte i Leos storlek. SÅ typiskt. Mamma skulle spana i piteå sen ska jag även in igen till veckan och kolla läget. Jag vill verkligen ha dom!
Själv fick jag (av mig själv) ett par svarta jeansleggings och en tröja. Och så fyndade jag en bikiniöverdel från Stadium för ynka 24:-. Kan man låta bli då?
Vi kom hem strax efter 13, så jag har satt igång med tvättandet. Lär väl hålla på hela kvällen.. Tyckte att vi skulle grilla till middag, det tyckte inte herrn eftersom vi ändå ska grilla imorrn. Nåja, då får väl han ta och komma på något att förtära till middag.

Nu fylldes rummet av en välbekant odör.... Måntro om han har vaknat och ligger och skiter i vagnen. Bäst att kolla läget.

Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Julia

Angående att plugga när man är mammaledig så går det bra tycker jag :-) i alla fall då man har en sambo som går skift så man får rätt mycket tid till att plugga ostört. Jag har tagit ut mina mammadagar och skippat det där med lån :) Har däremot tagit bidragsdelen, för det är ju aldrig fel med bidrag :D

2009-05-29 @ 17:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0