Skräckupplevelse


Natten har inte alls varit särskilt skön. Jag har varit helt slut!
Jag hörde från soffan att Leo tappat sin tutte, så jag gick in och gav den till honom. Gick på toa och tvättade bort sminket. När jag kommer tillbaka till sovrummet ligger Leo i andra änden sängen.. på mage.. och skrattar. Ja, så jg tog upp honom och gav nattmålet. Sen la jag tillbaka honom i sin säng. Leo var dock inte alls sugen på att sova, inte det minsta. Han låg och surrade, skrattade och skrek av glädje. Han "pruttade"  med munnen och låg och garvade över detta otroligt fräcka läte, som han tillverkade all by himself. Jag försökte med att proppa in tutten, som han såklart bara spottade ut, Tillsist var han väl trött på att jag försökte mosa in tutten så han tog saken i egna händer. Jo, han kastade tutten över kanten och ner under sängen. Jaha, då var detju bara att tända lampan och dyka in under sängen.Leo skrek av förtjusning när lampan tändes. Under sängen möttes jag av en MASSA dammråttor och tillsist Leos tutte. Efter en sisådär 20 minuter så var jag på bristningsgränsen så jag skulle precis till att plocka över honom till våran säng. Men då blev det helt plötsligt knäpptyst från spjälsängen. Som ganska snabbt övergick i höga Leosnarkningar. Jaha.
Men bara för att väcka till liv igen två timmar senare, somnade om och vaknade igen kring halv sex. Ja, och då steg vi upp. Snacka om att Leo var nöjd. Han har väntat på morgon hela natten.
Markus sov vidare till halv elva, då kröp jag ner i sängen och han tog och roade Leomannen. Vaknade upp klockan ett av att jag hade hela herrskapet i sängen. Markus skulle och sätta sommarsulor på bilen och jag och Leo klev upp och åt lunch.
Efter den lite lätt skitiga (dammiga)  upptäckten under sängen så stod städning på schemat idag. Så jag har hunnit städa hela lägenheten, lagat mat och renbäddat.
Gjorde en ännu vidrigare upptäckt i tvättkorgen.. En äcklig liten insekt. Så jag göra vad jag alltid gjort, jag la på locket och inväntade att M skulle komma hem och döda det. och det gjorde han!
Nu är jag helt döööööööd i både kropp och själ. Så jag ska snöra mig på soffan och läsa ut min bok. Det återstår väl att se om jag vågar sova något i natt då gubben jobbar.
Igår låg jag hela kvällen som uppslukad av boken. Glömde bort tid och rum. Insåg halv elva att jag hade kvar tvätt i tumlaren. Så jag pallrade mig upp ur soffan. Trött och på andra tankar sliter jag upp dörren och ser bara en man i tvättstugan. Så vad gör jag? Jo, jag släpper allt jag håll er i och skriker till fast besluten om att jag var tvungen ta mig ut och halvt vänder mig om innan jag vaknar till liv och inser att det är grannen. Han höll på att vika sig av skratt, jag också. Det vill säga när chocken gick över. Herregud. Jag är nojig. Jag måste skräpa till mig!

Nåja, läsa var det. God natt.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Men det är väl naturligt att känna så.Jag längtar faktiskt lite,samtidigt kommer det att bli jobbigt!Fast jag vet ju att Lucas har det bra med pappa.Och han vill ju vara hemma.Och jag skulle aldrig kunna neka honom.Jag är bara glad att han vill.Så jag får snällt gå till jobbet.:)

Jag börjar om 25maj,så nu är det nära!

Våran Lucas börjar bli en stor kille,han har redan hunnit bli 8månader.Tiden bara springer iväg!Hur gammal är eran kille?

Ska du jobba i sommar eller?:)

Vad jobbar du med?:)

2009-05-05 @ 10:54:08
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: mia

hehe..det låter så roligt alltid när du berättar om era bravader där hemma. :) Hörde att ni hade tänkt kika förbi i söndags,då jag tyvärr jobbade..Vi måste ta och hitta på nåt någon dag här snart tycker jag..Kankse grilla lite å bara umgås..hade vart trevligt! :)

2009-05-05 @ 12:02:48
URL: http://mida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0