sömntuta


Igårkväll gick jag till sängen runt elva, fast besluten om att Leo skulle vakna vilken sekund som helst för nattmålet.. Men lyckades på något sätt somna. Leo vaknade 01.30 och  sen ville han göra morgon klockan 07. Så jag gick upp och gjorde gröt vilken han smaskade i sig. Sen somnade han in vid 9. Jag satt och slösurfade lite, väntade på att han skulle vakna så vi skulle äta och sedan klä på oss och gå ut på en promenad. När han inte vaknat efter en 40 minuter slog jag igång ett avsnitt av Greys fast besluten om att han skulle vakna i takt med att introt gick igång (det gör han ALLTID) Nää.. jag hann se klart Greys och 2 timmar hade förflutit. Så jag bestämde mig för att ta en snabbdusch. Inte ett ord. Så jag kikade in i vagnen för att se om han (gud förbjude) inte andades. Men han snarkade på så sött. Så jag slog mig ner på soffan med min bok och hann läsa ut den (!). Först då började det röras i vagnen.. Halv freakin ett. 3,5 timmars tupplur. Har inte inträffat dom senaste 2-3månaderna. Dessutom hade han ju inte ätit något från 7. Gröt is the shit! Vi åt lunch sen steg vi upp och väckte pappsen kring 2. Gjorde oss iordning och åkte och handlade. Så nu har Leo mat så han klarar kriget. Vi bunkrade Leomat!
Leo ligger och vilar. Och min karl ska börja med maten. Så jag ska snöra mig på soffan och inte göra ett juta!

Våran busunge


Kommentarer
Postat av: Aina

gröt rules!

2009-05-05 @ 18:38:56
Postat av: Emmeli

Halloj!

Här går det undan ser jag, gud vad stor han har blivit! Och söt ;-)



Hur är det med er?

Kramar!

2009-05-05 @ 19:40:13
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Milo

Haha, mat så han klarar kriget. :)Vet hur det är med fuuuullt av barnmat i kylen. :) Jag är bekväm så Ofelia får mest burkmat.

2009-05-06 @ 09:12:39
URL: http://miilo.blogg.se/
Postat av: Milo

Tack för dom orden, känns bra att det iaf är en del som förstår mig. Och hur mycket kostar det att be om ursäkt för att man betett sig illa? Inte många ören...



Burkar är oslagbart. :) Läste att han gillar gröt, det gör Ofelia också. Vad ger ni för slags gröt? Vi har bara testat mild havregröt än, men har tänkt börja med risgröt också, har för mig det ska vara milt för magen.

2009-05-06 @ 11:31:22
URL: http://miilo.blogg.se/
Postat av: Emmeli

hehe, visst går det fort.. :)

Mio är 7 ½ månad, blir 8 månader den 19:de!

Han ålar sig fram och har gjort så sedan han var 5-6 månader, så jag tror han nöjer sig med det.

Dom som börjar åla sig tidigt kryper sällan på det vanliga sättet, men vem vet ;)

Fort går det då iaf! Man får motion varje dag, hehe.



Sover han bra på nätter och så då? Ammar du än?



Till helgen blir det faktiskt fest för mig, resterande tid blir väl hemmamys :)

Vad ska du hitta på?

Kramar!







2009-05-06 @ 11:43:20
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0