expriment


Utförde ett litet expriment i natt. När Leo vaknade för första nattmålet gav jag han tutten. Till slut var han helt hysterisk. Så jag plockade upp honom i famnen, men fortfarande bara tutten. Fortfarande hysteri. Så han fick tissen, men bara efter en liten, liten stund gav jag tutte istället och då somnade han på två röda. För att vakna igen två timmar senare. Samma sak då. Summan av  kardemumman: Han vaknar INTE av hunger. Det ÄR en tröstgrej. Att få snutta lite..
Så, när jag känner mig utvilad och har markus till hands ska vi avvänja detta beteende.

Idag försökte jag ge honom en flaska välling innan han somnade. Det gick väl inte riktigt som jag hoppats på. Han totalvägrade. Jag la honom i sängen och han bökade runt och grymtade medan jag gick till köket och gjorde en flaska. När jag kom tillbaka tog jag upp honom i famnen, och han spottade med det samma ut tutten och siktade in sig på bröstet. Men så fick han flaskan istället.. Då utbröt HYSTERIN. Tänkte att det var för att flödet var för snabbt, så jag bytte flaska. Fortfarande hysteri. Under tiden hann han dessutom ligga och frusta och "spotta" i sängen, så han var verkligen förbannad när jag kom tillbaka. Samma prodecur, samma respons. Han skulle minsann inte ha innehållet i flaskan. Efter 45 minuters hyseri och gallskrik var jag ganska färdig.. Gjorde ett sista försök genom att smyga in med flaskan i munnen medan han ammade. Två klunkar av flaskinnehållet och skrikkalaset var igång igen. Jag var utmpumpad och gav med mig.. Ät det jäkla bröstet då. Sen somnade han, av ren utmattning. Hur FAN ska man få honom att ta vällingen? Just nu känns det GANSKA omöjligt. Tipsa, nån?

Idag har vi hunnit med en massa onda måsten. Veckohandlat, städat ur kylen, dammtorkat överallt och betalat räkningar. Blev så jäkla trött efter vällingincidenten så jag la resten av städningen på hyllan tills imorgon. Nu ska jag fortsätta glutta på tv!

Kommentarer
Postat av: aina

saga var likadan. testa att doppa nappen på flaskan i lite socker, det brukar locka dom till att börja suga, på saga funkade det faktiskt. (tala bara inte om det för bcv, haha:) )

2009-05-26 @ 23:31:12
Postat av: Stora-stora-syster

Mitt tips (för att få gull-ungen att ta flaskan) är att Markus ger honom. Klart han inte vill ha flaska när han känner doften av brösten... trots att de är små är de inte dumma... För oss funkade inte flaskan förrän jag helt slutat amma, då gick det super...

Vi ses på lördag (tidigt hoppas jag), bered er på arbetsläger. Markus får hjälpa Fredrik med altanen, lite småfix och du min kära syster ska få använda musklerna, vi ska gräva upp och utvidga en av våra rabatter (kul va?!?) Efter det blir det trevligt, lite mousserande vin, lite rött vin och lite grillat... Kramisar

2009-05-27 @ 15:07:38
Postat av: Sofie

testa en annan vällingsort :)

2009-05-28 @ 00:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0