Konsten att lyssna


Efter att jag fått p-napat i 3 (!) timmar kom Markus och väckte mig halv tre. Vi åt lunch. Jag och Leo trotsade de tråkiga vädret och när hans eftermiddagslur närmade sig packade jag ner honom i vagnen och vi gick till affärn och handlade lite till tacomiddagen. Så fort vi klivit in på Kvantum slog herren upp ögonen. Så han fick sitta upp istället. Och kul hade han. Charmade, skrek och pratade med varenda en som passerade. Jag ringde Markus och bad han hämta oss eftersom klockan sprang iväg. Det sista jag sa innan jag la på luren var: "Glöm inte bilbarnsstolen." Han ringer upp och säger att han är utanför. Jag hinner bara utanför dörrarna så kör han i väg. Sen ringer han upp och berättar att han glömt (!) bilbarnsstolen. Ska han nånsin lära sig? Konsten att LYSSNA. Förmodligen inte. Fast jag älskar han över allt annat iaf. Trots sina brister och sitt dåliga morgonhumör:-)
Nåja, när vi kom hem gjorde jag en portion gröt till Leo. Han åt upp HELA portionen och en halvburk katrinplommon till efterrätt. Mammas kille! Sen var det tack och adjö för lilleman. Efter lite familjemys, blöjbyte och pyjamaspåklädning var det dags för Leo att sova. Denna kväll utan nån tissetår. Och lika bra och smidigt somnade han för de.
Under tiden lagade Markus middag, tacos. Som vi avnjöt i soffan framför Robinson. Tvkvällen fortsatte framför fyran.

Såhär glider jag numera omkring..



Testar mina flyfärdigheter, dock utan resultat. Jag ligger stadigt på backen.



Kollar nyhetsmorgon medan mamma gör morgongröten.



Övervakar mammas cookingskills.



Networking



Aha, så det är det här som gömmer sig bakom den där luckan..



Nu ska jag lösa korsord till ögonen blöder. Me like.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe åh, så fina bilder. Han är SÅ fin :)

2009-05-10 @ 11:25:18
URL: http://emmaalundqvist.blogg.se/
Postat av: mia

Gu vad stor han börjar bli! Sitter i vagnen och allt! :) Tiden går alldeles för fort! :)

2009-05-10 @ 21:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0