Puh!


För första gången idag som jag kan sitta ner och pusta ut.
Gårdagen bjöd på jobb, stängning. Jag var väldigt optimistiskt inställd på att det inte skulle vara speciellt mycket folk i rörelse på grund av det dåliga vädret. Men tji fick jag. Det var MASSOR. Det var så drägligt, och så mycket att göra att jag inte ens hann spotta ut snusen. Utan där låg den och smakade unket i två timmar. Huga. Det avtog väl en aning efter halv åtta, men rullade ändå på fram till stängning. När dörrarna väl skulle låsas så låg vi så jävla dåligt till, vi hade i princip inte hunnit förstänga nånting. Vi stämplade ut 23.39. Jag landade innanför dörrarna på Östermalm minuterna innan midnatt.
Efter jag hade hunnit varva ner och utbytt några meningar med min karl så väntade sängen. När jag kom in i sovrummet möttes jag av en helt igentäppt snok. Snorig som få. Efter nattmålet gjorde jag ett försök att tämma lillnäsan på snor och spruta in lite näsdroppar för att lösa nästäppan utan att väcka lillprinsen. Det gick inget vidare. Efter ingreppet la jag ner honom i sängen. Två sekunder senare låg han och pratade för fulla muggar. Försökte söva om honom utan resultat. Tillsist plockade jag över honom i våran säng. Ammad honom till sömns. Sen var jag tvungen att bli lite emotionell mitt i all trötthet, och låg och beskådade vårat mirakel länge och väl. Inte förrän efter 02 stängde jag igen ögonen. För att väckas till alarmet 06.30. Jag snoozade i 30 minuter innan det mänskliga alarmet (leo) gick i gång. Tur var väl det. Annars hade jag försvoit mig till dagens ass-möte.
Jag duschade, sminkade mig, blåste håret, klädde mig, bytte en ENORM bajsblöja (på Leo:-)), tvättade av honom, klädde honom och gav honom gröt. Allt detta min mindre än 50 minuter. Det måste var rekord. Jag jobbade på ackord!!
Stod och väntade på bussen, den kom. Vi steg på. Vi åkte och rätt håll. Sen helt plötsligt när jag lyfter blicken ser jag att vi är påväg åt helt fel håll. Jag hinner inse att jag har hoppat på fel buss. I samma veva utbryter ett mummel och busschauffören skriker ut:"Nu sitter jag och sover, jag vänder här framme". Jag var alltså på rätt buss. Det var tydligen inte bara jag som sovit lite i natt.
Jag och Leo stegade in genom entren lagom till ass-mötet drog igång.
Sen vare bara hem och dra igång och slutföra städningen.


Förresten ligger det ute en lägenhet i vårat hus, budgivningen har börjat och budet är just nu uppe i 600. Ska bli intressant att se vart det slutar! BRA för våran del. Eftersom vi ska bli av med den här efter sommarn:-)

Nu ska jag faktiskt gå och göra min lillaplutt sällskap i drömmarnas värld... Jag ska försöka sova ikapp. Imorgon väntar en dag på stan med världens bästa mamma/mormor. Hon skulle dyka upp kring 10-tiden!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe..ja, då är det lite svårt att hitta preventivmedel..Jag har sagt det samma,kan dom inte hitta ett preventivmedel till män istället?

hade vart skönt att slippa allt vad preventivmedel heter..Jo, det går faktiskt bara fint..Hampus är ju så snäll för det mesta och har börjat bli så busig nu också, så det är riktigt kul att busa runt här hemma med han. :) Men på kvällarna är det däremot lite tråkigt..när Hampe har somnat och man sitter här själv..men det går ju det också. :) Tänkte faktikst ringa idag och höra om ni var hemma..tänkte att jag och Hampe skulle ha kommit förbi..Men så blev det inte av att vi for iväg nånstans..vart lite slö där.. :) Tycker att vi ska hitta på nåt nån dag då karlarna våran jobbar..Hade vart kul! kramar!

2009-05-28 @ 21:22:43
Postat av: mia

var jag som skrev nyss. :)

2009-05-28 @ 21:23:46
URL: http://mida.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag surrade om att jag har en tjänst på norrmejerier och dom "ja men där jobbar ju Linas kille också.." så på den vägen :-) Man hittar röda trådar överallt ;-)



Kom på idag att jag också får hemska humörsvägningar av p-piller.. men det är bara att bita i det sura.. :)

Fast av vanliga slipper man ha blödningar hela tiden, hade det i några månader av minisarna innan jag gav upp :)

2009-05-28 @ 21:40:13
Postat av: Hanna

Aha, jo dom äter jag också faktiskt. Har funka klockrent, ingen mens eller nå fast då har de dock strula lite senaste tiden.. inom loppet av tre veckor kan jag hunnit ha de 2-3 ggr, MKT besvärligt! Men se där så olika de kan vara..



Jo tack de är bara bra, sista dagpasset imorn för att sen jobba natt i sommar :) Själv då? hur är läget? Visst var de så att du skulle ut och jobba i sommar? :)

2009-05-28 @ 22:34:51
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0