uppehåll


Har egentligen inget vettigt att skriva. Och inga nya bilder att lägga upp. Så frågan är varför jag ens sitter här. Förmodligen för att meddela er att jag kommer ta ett blogguppehåll. Idag åker vi ju till stugan. Om än det är en modern stuga med diverse nymodigheter såsom rinnande vatten, el och toalett, dusch.. Så finns där inte internet. Ska faktiskt bli skönt. Det är lite som ett beroende, precis som med cola. Jag är och förblir beroende av cola. Eller nä, där ljög jag.. För portello, troccadero, päronsoda, hallonsoda (ni förstår) går minst lika bra. Bara det är sött och kolsyrat. Listan över vad jag ÄR beroende av kan göras lång. Men jag avslutar här.

Karln ligger och sover, likaså Leo. Jag ska hoppa i duschen. Sen ska jag börja packa. Man måste ju dra med halva hemmet när man ska åka bort över helgen. Sen ska jag ta och slå Cattis en pling, vi ska ha lite häng!

Fast först, ett litet tidsfördriv (jag kan ju omöligt vara sämre än nånannan)

Vad heter ni? Lina och Markus
Hur träffades ni? Genom bekantas bekanta. Typ,
Hur länge har ni varit tillsammans? 3½ år.
Är ni förlovade? Ja, nu väntar jag bara på bröllop.
Bor ni ihop? Ja, i en två på Östermalm vi köpte -07. Innan dess bodde vi i en tre på Kallkällan.
Har ni barn? Ja, våran underbara lilla Leo
Har båda körkort? Nej, inte jag.
Isåfall, vem kör bäst? Föregående svar kräver väl att jag svarar Markus? Fast jag tror faktiskt att jag kör bättre. Skulle köra bättre.
Kommer du ihåg er första kyss? Ja, det gör jag.
Vem sa "Jag älskar dig" först? Markus
Vem är äldst? Markus, 6 år äldre.
Vilka stjärntecken är ni? Jag är våg, Markus skytt.
Vem fyller först på året? Jag
Håller ni i handen på stan? Nä, lite svårt med en barnagn. Inte för att jag kan påstå att vi gjorde det innan Leo kom heller. Dessutom har jag en karl som hatar att gå på stan.
Vem är längst? Markus
Vem sjunger bäst? Ingen, men sjunger HELST.. det gör nog jag. Iaf "riktiga" låtar. Markus står för egenkomponerade. Som ingen annan än han kan sjunga med i.
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nej
Kände ni varann innan ni blev ihop? Nej
Vad har ni gemensamt? Vårat hetsiga humör, våran rätt så sjuka humor, våran underbara son, intresse för uteliv. Då menar jag såklart inte krogrundor.  
Blev du kär i första ögonkastet?
Nja, tanken "Han måste jag ha" dök i varje fall upp..
Har ni någon speciell låt? Inte som jag kan komma på.
Har ni några "frikort"? Hell no.
Har ni stora framtidsplaner? Ja, hus, syskon till Leo.. Ja, ni vet. The swedish dream.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja, det har nog hänt. Fast det är nog jag som står för gråtandet.
Har ni varit utomlands tillammans? Nja, skulle isf vara om vi räknade Finland.
Vilket är ert bästa minne? Det finns många.. Men det absolut bästa vi nånsin har varit med om är såklart den 7 december -08 då Leo kom till oss. SÅ mycket känslor. Så mycket kärlek.
Vem lagar bäst mat? Ingen av oss är väl någon direkt mästerkock, men vi båda kan om vi vill. Så vi är lika slipade i köket.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Vi busar och myser med Leo, när Leo har gått och lagt oss. Ligger vi oftast utslagna på soffan. Jag med en bok eller med datorn. Markus spelar. Ibland kan vi till och med lyxa till det med en film:-)
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Vi försöker.. Men ALLTID när vi skiljs.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Inte specillt, 6 mil.
Blir du lätt svartsjuk? Inte längre.. Men förut var vi nog BÅDA ganska duktiga på det.
Brukar ni bråka? Vi hetsar upp oss ganska fort men det går över i nästa ögonblick. Så, bråkar gör vi nästan aldrig.. Däremot diskuterar vi, speciellt om matlagning, städning och tvättning, ganska ofta. Jag brukar oftast förlora:-) Ha ha.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Ringer.
Vilken är hans finaste kroppsdel? Hela han.. Om jag måste välja en sak. Så har han en väldigt söt rumpa!
Brukar nån av er prata i sömnen? Nä, oväsendet i sovrummet står Leo för:-)

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad bra att du tar en bloggpaus..Man vill ju inte missa nå ;-)

Vi ska också till Piteå i helgen eftersom Niklas kan behöva få lite lugn och ro under dessa jobbhelger.. :)

2009-05-22 @ 22:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0