helgen


Jaha. Då var det ny vecka.. igen. Jag tycker bara veckorna springer fram. Finns det något bättre än att vakna till sol, strålande sol?
I helgen har vi iaf haft Leos farmor och bonus farfar Arri här. Det har varit jätte trevligt! Fast Leo har vaknat skamligt tidigt, strax efter 05. Har jag fått sovmorgon och Leo har fått vara med farmor. Vi har grillat, surrat och druckit lite vin. Vi gluttade även på Eurovision, vilket jäkla skämt... Helt jävla värdelöst. Så jag har betämmt mig för att bojkotta skiten nästa år.

Eftersom jag var mer död än levande igår bestämde jag mig för att lägga mig med Leo. Synd bara att han har blivit så jäkla besvärlig att få i säng. Han vägrar sova.. Vrider och vänder och gör allt för att hålla sig vid liv. Men vi släckte våra blå vid 20 i hopp om att få sova och vakna utvilad. Vaknade av en hysterisk son vid 22, 03, 04 och 05.14 var han beredd att göra morgon.. inte mamma. Efter säkerligen en timmes bök och stök i våran säng somnade han. Så vi steg upp strax efter sju. Jag är allt annat än utvilad!


Det här inlägget tog i varje fall 1,5 timme att skriva, det om något borde vä lvittna om att jag egentligen inte har tid att sitta och blogga. Under den tiden har jag roat en ledsen kille, bytt en bajsblöja, gjort morgongröten och matat Leo. Nu ligger han i vagnen och surrar. Förhoppningsvis lägger han snart igen sina två småblå. Då ska jag ta och göra mig i ordning. Ska nämligen infinna mig på Folktanvården klockan 10.30. Vi får väl se hur det går med det besöket, om jag bryter min winningstreak. Snart 22 år UTAN ens en liten antydan till hål. Håll tummarna! Att jag inte bryter den, alltså..









 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0