utmattad


Min första lugna stunda idag. Och vad gör jag? Jo, jag bloggar. Vilket slöseri med tid. Egentligen skulle jag behöva dra av golven en vända innan jag sätter tillbaka mattorna som har varit ute på vädring (självklart glömde jag dom där över natten). Nåja, inga mattjuvar har iaf härjat utanför.
Igår kom jag i säng i nårgorlunda tid i varje fall. Leo vaknade för första och enda nattmålet vid femsnåret.. Sen somnade han om till halv åtta. Det tar sig sa mordbrännaren.
Leo var varm redan igår när han skulle sova så han fick sova naken. Imorse när jag plockade upp honom var han stekhet och hade 40graders feber. Han var totalt däckad. Helt hängig,gnällig och utmattad. Det syntes på långa vägar att han inte var sig själv.. han mådde inte alls bra. Han har fått alvedon hela dagen och nu på kvällskvisten så har han äntligen piggnat till, lagom till läggdags (såklart). Men det är SÅ härligt att se honom skratta och le och orka leka och busa lite! Nu ligger han iaf och sover sen en timme tillbaka. Nu är det mamma som är totalt utmattad. Leo har ju bara velat vara i famnen (som han inte har tid med i vanliga fall). Dessutom har han sovit i min famn och på mitt bröst, och det har inte hänt sedan han var några veckor gammal..
Bjöd in Cattis, Tommy och lillvovven på middag.. Jag gjorde lasagne. Lite senare kom Mickis hit så hon joinade oss också vid matbordet! Det är så himla roligt att ha middagsgäster när markus jobbar eftermiddag. Jag verkligen hatar att laga middag åt mig själv. Lyckas jag inte lura hit någon under Markus eftermiddagsveckor brukar de ofta sluta med mackor till middag. Haha. Som att ni ens bryr er om mina matvaror.. Haha. Intresseklubben antecknar.

Nä, just det. Städningen. Sen ska jag snöra mig i sängen. Imorgon väntar jobb. 11-15. Det ska bli fint när lönen trillar in! Hårt arbete lönar sig. Såg just att jag har 6 (!) veckors BETLAD semester. har bara bokat in mig på 1 veckas semester. Trodde inte att jag hade mer att ta ut. Men tydligen. Ska prata med min chef och höra om jag kan få ta en till vecka i anslutning till den jag redan har anmält. Skulle ju vara kul om jag fick två veckor i rad med mina pojkar:-)


Kommentarer
Postat av: lea

inte illa med semester i sommar, hur går det att jobba när killen är så liten? jag har själv tänkt vara hemma 5-6 mån sen stö jobba nått extra pass kväll/helg alt natt för att få ha kvar så mycket dagar som möjligt + lite extra pengar...måste löna sig i slut ändan, eller?

2009-05-13 @ 21:52:53
Postat av: sussa

haha 100 frågor näe =P jo de e bara fint, ja är nöjdast som fått flytta utanför stan djupviken =D sen så går ja ut min skola nu i maj, läser till processtekniker inriktning massa & papper =)

kraaam

2009-05-14 @ 09:15:56
URL: http://suziq.blogg.se/
Postat av: lea

jag har ju tänkt jobba i sommar och jag har fått ett hellvetes skema jobbar varannan helg i 6 veckor och då jobbar vi 8-20 lördag söndag så jag kommer nog vara död sen=/...men jag har tänkt söka havande skaps sista månaden hoppas bara att jag får det, tycker ju att jag borde men man ska visst inte vara allt för säker..=/ ja det kan jag tänka mig få se nå annat och längta hem lite=)

2009-05-14 @ 21:09:15
Postat av: lea

jag har ju tänkt jobba i sommar och jag har fått ett hellvetes skema jobbar varannan helg i 6 veckor och då jobbar vi 8-20 lördag söndag så jag kommer nog vara död sen=/...men jag har tänkt söka havande skaps sista månaden hoppas bara att jag får det, tycker ju att jag borde men man ska visst inte vara allt för säker..=/ ja det kan jag tänka mig få se nå annat och längta hem lite=)

2009-05-14 @ 21:11:42
URL: http://lindkvistlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0