Full rulle


Morgonen började med uppstigning till klockan sju. Vi busade och tog hand om morgonbestyren. Väckte markus, herrana körde ut mig till jobbet där jag spenderade morgonen. Efter ett par timmar kom herrskapet och plockade upp mig och vi åkte hem. Markus var bara in och borstade gaddarna, sen bytte vi av och han åkte till jobbet.
Jag och Leo har precis ätit klart lunchen, lax och potatis. Han tyckte att det var SÅ gott att han satt och hade rysningar en LÅNG stund efter varje tugga. Fasta gapa, det gjorde han i varje fall.
Nu har jag precis slagit igång diskmaskinen, har slagit igång perkulatorn som dock är matad med diskmedel (= rengöring).
Hade tänkt ta tag i resten av hushållet. Sen är även tvättstugan bokad från 15. Sen måste det fyllas på med mat i kylskåpet, blöjor och våtservetter till herrn. Så efter mellanmålet tänkte jag sätta Leo i vagnen och ta en prommis till affärn. Med andra ord, fullrullning. Ingen lugn stund hära.

Leo når allt man kan tro, plus liiiite till. Idag när jag var på toa hörde jag världens brak. Jag sliter upp dörren, går ut till köket och där står Leo..omgivnen av matlådor och bakbunkar. En snabb tanke, lämnade jag skåpet öppet? Eh, nä. Det gjorde jag INTE. Så han har alltså öppnat skåpet och slitit ut det han nått. Lucky shot eller har han blivit SÅ stor?

Nu ska jag dra igång innan energikvoten går ner på noll. Dessutom har jag en kille som har kört fast i hallen.
So long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0