Plötsligt händer det!



Tystnaden är bruten. Lördagmorgon slog Leo upp sina två blå redan 05.51. Jag var inte så pigg på att stiga upp. Turligt nog tog markus Leo och jag fick sova vidare. Vaknade helt på egen begäran strax ett 08. Steg upp och möttes av en molning himmel.. Kan man bli mer bitter? Pokarna gick och vilade medan jag passade på att vika tvätt, städa undan, packa väskan och göra mig klar. Strax efter 12 snåret började himmlen spricka upp och vi satt inpackade i bilen påväg mot Pite, till min stora-stora-systeryster Tessan och Fredrik. När vi anlände sken solen och värmen vr nästintill olidlig, lovely! Vi satt ute i det härliga vädret mest hela dagen. Leo behövde sova, Rasmus ville cykla och Tessan behövde handla lite. Så jag packade ner Leo i vagnen och Tessan lastade Rasmus på cykeln och vi begav oss i väg till affärn. När vi kom tillbaka från affärn tyckte vi det var en dräglig tid, halv fyra (och karlarna hade redan sprättat ölen) att korka upp. Så vi åt jordgubbar och drack mousserande i det härliga vädret. Strax före 19 var det sovdags för Leo och vi tände grillen. Åt middag UTE och njöt av värmen och sommarens återkomst. Nog är det allt bra härligt! Vi fortsatte kvällen med lite kubbspel och sedan såg vi Robinsonfinalen som vi spelat in. Efter tolvsnåret började det bli dags att tänka på refärngen med tanke på att det var jag som skulle upp med Leo. Han somnade 19, vaknade för mat 22 och sov till 04.30. Helt okej! Däremot ville han göra morgon vid 05.30.. Jag var in så pigg på det. Efter x antal omsövningsförsök gav jag upp och steg upp 07. Möttes av en klarblå himmel och 22 (!) grader varmt. Det är INTE illa. Vi år morgongröten och busade liten innan han somnade om i vagnen. Strax efter 08 tågade Tessan plus barnen in. Vi bytte om till bikini och la oss ute.
När karlarna behagade att stiga upp (wilma såg till att dom kom borti sängarna) åt vi frukost ute.
Lite senare kom även mor och far på middag, grillad entrecote. Ruksigt gott var det. Sen åt vi efterrätt. Packade bilen och tackade för oss. En helt underbar helg har vi haft!

Glömde jag nämna vad jag fick av M i morsdagpresent? För det första fick jag ju äran att stiga upp med Leo. (Inte illa;p) Och när jag sedan låg ute och solade passade han på att ge mig en kall (överraskande) dusch med vattenslangen. Jag var lagom happy!!
Han är allt bra underbar min karl;-) Näää.. han skulle faktiskt fixa en present åt mig i veckan!

Vi gav Leo kvällsgröten och bytte om till pyjamas innan vi åkte från Pite med förhoppningen att det bara skulle vara att lägga in honom i sängen. När jag öppnar bildörren hemma på parkeringen möts jag av en allt annat än sovande kille. STORA, skrattande ögon. Så vi gav vällingen ett försök. Markus provade ge honom denna gång, utan framgång. Han väääägrade och stretade för fulla muggar. Så jag tog över honom, satte flaskan i munnen och gungade honom samtidigt. Det tog inte många sekunder innan han lugnade ner sig och började suga i sig vällingen. F-y-F-a-n vad skönt. Han är trots allt inte omöjligt, som man ibland kan få för sig.

Nä, efter gårdagen och dagens vistelse i solen är jag mer död än levande. Så jag ska faktiskt ta och lägga mig i sängen och läsa lite. Om nu mina ögon klarar av att hålla sig öppna... det återstår att se.


God natt och hoppas alla morsor har haft en underbar morsdag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jo en liiiten liten semester blir det på 8 dagar ;P Nä, men jag ska ju jobba natt i sommar istället för dag, känns helt okej. Börjar från och med idag, så jag börjar med en ledig vecka och går på ihelgen. Känns som jag kommer ha ut betydligt mer av sommaren än om jag ska jobba dag, för då är man på jobbet varenda vareivga dag! Så jag tror jag har gjort ett klokt beslut :) förhoppningsvis är det min sista sommar utan semester, börjar vara ruuuskigt nära att "lasa" in som de så fint heter, så jag håller tummarna att jag får jobba mina 69 dagar som återstår efter sommaren innan jag är där! De känns lovely ifall de går i lås, kan jag göra typ vad jag vill sen, ta tjänstledigt och plugga om jag känner för se, skaffa 14 barn och vara säker på att jag har ett jobb att gå tillbaka till sen osv.. :)



Pluggandet la jag ner för ett tag pga olika anledningar, kostsamt för jag bodde själv då, avståndet till karlstad o så. Men jag hoppas att jag tar mig för att ta upp det igen!! :)



2009-06-01 @ 13:02:44
URL: http://hannaaldrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0