verklighetsflykt


En hårtvätt senare sitter jag nu bänkad framför tvn och håller på att sminka mig. I bakgrunden står TVSHOP i gång. I vanliga fall brukar jag bara sätta dövörat till. Men idag har jag suttit bänkad. Dom har hunnit gå igenom en mirakelkräm som tar bort bristningar. Jaha, tänkte jag. Det vore väl ett halleluljahmoment om det gick. Leo har ju försakat några mindre smickrande sträck på min kropp. Dom fortsätter med en mirakelkräm för håravfall. Ja, i vanliga fall lider jag ju inte av detta. Men efter en lång graviditet där jag inte tappade ett enda jäkla hårströ faller dom som på rad. Varje gång jag duschar tappar jag ungef'är halva mitt barr. Och sen mirakelsminket, som döljer ALLT. Mineralsmink. Eller varför inte en liten mojäng man monterar på magen som ger en platt fin mage utan att man själv behöver lyfta ett finger? Ja, man kan tydligen använda denna lilla finurliga mojäng för att lyfta bröllerna. HAHA. Jag vaknar upp och kommer tillbaka till verkligheten. Det där är BARA skit och lurendrejeri. Det är väl klart att det inte finns någon jäkla kräm som trollar bort alla bekymmer eller en maskin som lyfter upp saker och ting en våning eller två. Vilket jävla skämt.. Jag får helt enkelt lära mig leva med att jag är lite randigare och lite mer flint än för 1 år sedan. Det där med mineralsmink, det ska jag däremot testa. Dock inte TVSHOPS skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0