- 556



Jo, minsann. Idag slet jag på crosstrainern i 50 minuter vilket resulterade i en förlust av 556 kalorier. Om jag får välja så går dom oavkortat från min lår. Fast det får man ju inte. Och för att vara realistiska så motsvarar 556 kalorier typ 25 g choklad. Och det är ju mitt timintag under helger. Så det var med andra ord ingen större förlust!
Nåja.

Veckan har som vanligt spenderats med diverse husfruiga uppgifter. Markus har haft långhelg sen i torsdags. Inga stordåd har utförts, men vi har iaf fått upp luckspärrarna i köket. Det tog ju bara en halv evighet. Och då sätte Markus dit två sen var han less och tog en paus. Det slutade med att jag fick montera resten.

Igår skulle vi ha en riktigt myskväll, äta gott och dricka gott. Pepparmarinerad oxfile och ett glas rödtjut. Det slutade inte riktigt som vi hade tänkt. Nåja, maten blev gudomligt god och vinflaskan fick jag jobba på själv... Det gjorde jag bra också.
Imorse vaknade den unge herr L redan före 06.. tung morgon. Vi bråkade oss upp ur sängen. Det var min sovmorgon och Markus vägrade att vakna till liv. Men jag lyckades minsann jaga upp han ur sängen. Då jag kom på att det är ju faktiskt fars dag idag. Attans. Nåja, jag gottgjorde honom med att laga mat, oxfilepasta, och diska undan efter maten OCH lägga Leo all by myself medan han sitter och spelar. Det var väl snällt?!?! Jag tror att vi är vänner ;-)

Nu ska jag ta en snabbdusch och se finalen av Ensam mamma söker.Ha en fortsatt trevlig Söndag! Och ett stort grattis på Fars dag åt alla pappor.

Kommentarer
Postat av: Angelika

hihi, du skriver allting på ett så sött sätt :)

Och ja visst var det en god ide det där med chippningen, HURRA HURRA! eller så inte.. nåja, en ny Xbox är på ingång haha..



Så du tog till vinflarran igår? inte illa ;-D Puss

2009-11-08 @ 22:33:07
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Angelika

hihi okej. kan vara gott ibland att sörpla i sig ensammen! ;-)



Ohh jaa, klart som korvspad att det är ett nytt på G. annars hade vi gått under, ja dött på ren svenska :P inte för att jag fattar hur vi fick råd till det? men råd fick vi på ngn höger haha..

2009-11-09 @ 18:37:45
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0