farväl


På onsdageftermiddag tog jag farväl av en väldigt kär vän till mig. Herr nikotion. Herr snusdosa. Herr jag-finns-alltid-här-och-får-dig-på-strålande-humör. Ja.......... Det är jobbigt, tufft. 

Nikotinfri dag 1:
Jag vaknade med en migränliknande huvudvärk from hell. Gav aldrig med sig.
Jag mådde illa
Jag hade ont i magen
Jag kräktes
Jag "små" åt (glufsade i mig) hela kvällen.

Dag 2:
Den migränlikanande huvudvärken from hell hänger sig fortfarande krampaktigt kvar.
Min byxor spricker (!) och då hör det till saken att det är leggings
Jag är bitter
Jag är sur
Jag är en sur-bitter-kärringjävel. Ni vet, en sån man hatar.
Jag kan nog ha hittat ett substitut; "Fredags mix".

Dag 3:
Panodil har äntligen börjat bita på huvudvärken...
Jag väger mig... Jag har gått upp MÅNGA kilon sen jag började träna. Jag spräcker byxor.. Herre gud. Mitt humör går ner i botten igen. Jag ÄR fortfarande bitter.
Jag tröstäter

Dag 4:
Har faktiskt gått ganska smärtfri.
Humöret känns bättre och huvudvärken är ett minne blott. Tålamodet känns sådär.
Det är nu den riktiga utmaningen börjar.. Markus rensar hushållet på portionssnus. Just in case..
Nånin.. det är klart det går. Vilja. Here we go again!


Jag behöver all pepp jag kan få... Alltså den ätliga peppen i form av choklad, chips, kakor, bullar, ostkrokar..... Nä, god natt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

hahaha..ja fy fan..Robert slutade ju snusa när han träffade mig(ja tycker d ä ganska äckligt m snus)..o humöret första veckan var not fun! sen hitta han sitt substitut för det, nämligen chips! o d blir minst 1 påse i veckan..gärna 2-3 om han får bestämma =P hoppas ni hade d bra i piteå o haft en bra halloween. vi hade sjukstuga! :( Ser fram emot den 14:e :) kram kram

2009-11-02 @ 15:02:59
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: hanna

kom igen lina, you can do it ;)

jag har alltid trott att det är lika jobbigt som att sluta med godis. men när jag har läst din lilla dagsdagbok så inser jag att det verkar snäppet värre med snus;) Kämpa på tjejen!

2009-11-02 @ 16:47:33
Postat av: Anna

har du vågat väga dig??? Jag har sneglat på vågen sedan jag kom hem, men efter denna vecka hos mammma har jag insett att ett besök på vågen aldrig kan sluta bra!!! Om några veckor ska jag väga mig, då måste väl vikten ha stabiliserat sig, eller??!!

2009-11-02 @ 22:03:50
Postat av: aina

gravid eller förnuftig???:P

2009-11-05 @ 00:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0