Sjukstuga



I veckan har här rått sjukstuga. Det är Leo som är sjuklingen.. Mammas lillhjärta. Det hela började i lördags när jag lagt honom för natten, han låg bara och gnydde och gnällde i sömnen och dessutom var han väldigt täppt i näsan. Jag plockade upp honom och upptäckte att han kokade, febern var ett faktum, hög feber dessutom.

Ingenting har hjälpt och han har bara grinat och gnällt de senaste dagarna. Och eftersom man bara frå ge Alvedon i två dagar ringde jag till vc idag för lite råd. Hon tyckte att vi skulle komma in för provtagning för att utesluta öroninflammation och svinisen.  Blodprovet såg bra ut, febern hade gått ner, lungorna lär bra och öronen såg bra ut. Så det är "bara" feber och förkylning. I eftermiddag har han varit bra mycket piggare och han har till och med skrattat, dansat, klappat händerna och lekt lite. Lillhjärtat!!!

Efter en vällingsflaska, lite alvedon och nässpray ligger han och sover sedan några timmar tillbaka. Han gnäller dock till med jämna mellanrum.

Nu ska jag ta tag i hemmet, som har förfallit de senaste dagarna, sen hoppa i säng!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja och han är verkligen världens bäst kille också :) Vad skönt att höra att han är på bättringsvägen :)

2009-11-17 @ 21:38:12
URL: http://emmaalundqvist.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ipren supp is the shit Lina! alvedon är nästintill verkningslöst på både barnen o oss vuxna. suppa han istället, lättare att få i dom oxå plus att d verkar snabbare :) dejt på lör? Robert jobbar fm (6-18) så jag e totally bored!hahaha

2009-11-18 @ 09:30:14
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Josefine

ouff...d lät inge kul. Ungefär lika rolig vecka som vi har. jag jobbar mån-fre 8-17, R jobbar 14-22 mån-tors plus 6-18 lör o sön =( har 2,5 v kvar nu. känns helskumt! men blir skönt :)har mkt att göra både privat o m MK :P

2009-11-18 @ 13:07:28
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0