svinisen, födelsedag och jobb


Det har hunnit hända en hel del sedan jag senast uppdaterade er om våran vardag. So, here we go.

Farmor och Ari var här och förgyllde våran helg, själv så spenderaded jag mesta tiden av helgen på jobbet.
På måndagen kom Markus ett år 30-sträcket , han blev 28 år. Det firades med tårta, vänner och familj.
Tisdagen gjorde jag debut på gymmet efter 2 veckors slöande. Det var gudomligt skönt. Födelsedagsfirandet fortsatte.
Igår var vi och vaccinerade Leo mot svinisen, på fel bvc. Nåja, han blev iaf vaccinerad. Till slut.
Sen traskade vi förbi hos Jonas, Stina och Tuva som hade dragit igång projekt: renovering av källare. Leo blev bjuden på lunch och jag kaffe och bulla. Markus kom och hämtade upp oss efter jobbet och vi styrde hem och gjorde lite snabbkäk innan jag åkte på jobbet.

Nu är räkningarna betalda, hemmet är halvstädat (har kvar dammsugning och skurning), julpyntat, diskmaskinen är tömd och fullastad igen, blommorna är omplanterade, jag är nyduschad, Leo är badad.

Innan jobbet, som jag börjar 16.00, hade jag tänkt hinna städa klart, snöra ihop en pannkaka, göra mig iordning och möjligtvis (orimligtvis) hinna ut på storheden och införskaffa krokar till hallen och kanske någon födelsedagspresent åt prinsen. Men som sagt, vi får se vad som hinns med.

Imorgon jobbar jag 16-21 och Markus har personalfest på Westernfarm på eftermiddagen och kvällen. Leo ska få spendera eftermiddagen, kvällen och natten med världens bästa mormor och morfar. Pappa kommer och hämtar upp lillprinsen efter han slutat jobba.

Nu ska jag hälla i mig den femtioelfte kaffekoppen idag och fortsätta här hemma så vi hinner. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det gick bra att köra men var lite dimmigt men for lite tidigare så jag hade gott om tid :)

Tyvärr kommer jag stanna här uppe tills 18dec för att det har slutat folk och så. Tyvärr kommer jag missa charmtrollets 1års dag och det känns sådär men tur att ni ska fira jul och så i pite :) Puss på er

2009-11-26 @ 19:43:18
URL: http://emmaalundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0