Bättre


Jag måste nog krypa till korset och erkänna att jag tog i lite igår.
Trots att jag inte hade en enda timme garanterat igår, har jag idag alla timmar jag vill ha. Jag har blivit tilldelad en bra bit över 40 timmar och det var ju precis så mycket jag hade tänkt jobba. Det är ju dessutom ett plus i kanten att jag valt ut skifttider och dagar helt själv enligt mitt individuella schema. Så på ett sätt har jag ju mer eller mindre styrt över mitt eget schema. Fast fortfarande tycker jag det är lite spännande.. Jag ser det lite som en sport. Så det här kan i framtiden sluta med HUR mycket timmar som helst ;-)

Idag har jag varit dötrött, alltså mer död än levande. Jag har inte haft ork över till nått annat än min son. Även fast bostaden skulle behöva städas har jag lagt det på hyllan (!). Och det mina damer och herrar händer inte allt för ofta. Nåväl, det har varit mycket behövligt att vila (sova) på soffan medan Leo tog sn tupplur.
Efter en powernap orkade jag till gymmet med Stinis. Det var förjäkla skönt! När vi kom tillbaka åkte karlarna och tränade.

Sen fick vi finfrämmande av världens bästa mormor och morfar. Med sig hade dom älgkött, mammas (världens godaste) mjukkaka, kaffe, fika och en låda till rumsavdelaren i hallen. Den passade nämligen inte i deras rumsavdelare..
Som alltid var det lite trist när dom åkte hem. Jag är fruktansvärt hemmakär. En uns av "hemlängtan" sticker i mig varje dag. Att jag inte bara kan gå över på en kaffekopp när jag saknar dom. Att man inte kan lämna bort Leo en timme och få städa ifred, eller åka och träna tillsammans. Ni vet...
Nåväl, nu är det som det är. Och det är inte precis så att jag har dom på andra sidan kontinenten, utan det är ju faktiskt bara i grannkommunen. Jag iaf världens bästa föräldrar, som alltid ställer upp, och dom håller jag väldigt kär!! Imorgon kommer tant Emma hit, världens bästa tant! Jag ska lura med henne på en prommis till bvc. Sen får vi se vad vi tar och hittar på. Kanske en promenad till lekparken så får Leo sin dagliga dos med frisk luft!

Nåväl, nu tycker jag att det är en respektabel tid att krypa i säng... God natt!


Kommentarer
Postat av: Linda

men då är det nog nåt liknande. är också känslig mot vatten.. varför ska vi drabbas av sånt?!

det är inte billigt att vara känslig mot saker och ting. sen att läkarna är duktiga på att proppa på en en massa saker/läkemedel som man egentligen inte behöver är en annan femma! :)

2009-10-14 @ 21:53:08
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: sussa

Jå bästa tanten vi har ;P

2009-10-15 @ 07:41:21
URL: http://suziq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0