Gokväll


Nå, som tidigare sagt åkte vi mot nordligare breddgrader i fredags. Vi kom fram till byn vid 15 och stannade hos farfar till mörkret lagt sig och Leos sleeptime var kommen. Sen packade vi in oss i bilen och åkte vidare mot Rovanemi och farmor. När vi kom fram fick vi kvällsfikat och Leo fick leka av sig och busa en massa med farmor. Under lördagen åkte vi och handlade och sen fick vi främmande av en del av den finska släkten. Söndagmorgon började vi färden hemmåt. Vi stannade till i byn, i svanstein hos Danne och Mia och i soukolojärvi (?) hos Tepsa. Vi åkte från Tepsa strax efter 17, då var jag less och hungrig. Jag var inte speciellt sugen på att åka in i Övertorneå och tanka. Men jag var säker på att det fanns en Statoil längst vägen.. Efter Ökx. Det var på gränsen att vi skulle ta oss.. Så vi körde. Utan att tanka. När i svänger in vid den stora Statoil skylten visar det sig bara vara en diselpump, typ för lastbilar. Så jäkla surt. 4,2 mil kva till Töre där det går att tanka. Enligt tankmätare tog vi oss 1,3 mil. Med 0 km på mätaren rullade vi in i Morjärv där det thank god, fanns en pump.
Hem tog vi oss iaf. :-)

Nåja, tillbaka i vardagen. Idag har jag varit och tränat på morgonen. Sen bjöd jag in Angelika, Robba och Alfed på en fika. Markus jobbar eftermiddag, det suger verkligen. Jag h-a-t-a-r det. Vi saknar honom så mycket! Våran Markus. Världens i särklass bästa pappa och fästman!

Leo har blivit jätte duktig på att gå. Han tar det rätt lungt. Men har traskat omkring hela kvällen. Han tar några steg, stannar, sen fortsätter han. Han har blivit så rackarns stor. Har börjat gå, ställer sig upp utan stöd. Säger "titta", "där" och "pappa". Imorgon ska jag ringa och boka tid för 10-månaders kontroll.




Nu ska jag däremot hoppa i duschen och dammtorka av här hemma innan Hollywoodfruarna gör entre i tv tre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0