fix


Igår fixade jag äntligen mitt hår. Tog ut den där hårförlängningen som har hängt med i 5 månader. Det var verkligen risigt, och tjorvigt. Fästena var bara en stor tjorv.. Jag har tidigare förklarat min oro över att möjligtvis behöva raka skallen. Jag hade ju iaf fått behålla mitt överhår. Johanna, min frissa, har skrattat bort det.. Framtill igår. Hon undrade om jag överhuvudtaget har kammat fästena någon gång. Eh, nä. Jag hade missat den typ av info som involverade att jag skulle köpa någon specialborste för löshår. Nå, resultatet av 5 månaders icke kammande av hår är enstor jävla risbuske. Så vi slet, och slet och SLET. Det tog närmare fyra timmar innan frippan var fixad. Nu är det kort och fräscht. Sen slingade vi det med blonda, lite hunungsblonda och ljusbruna slingor. Resultatet blev skit bra och jag är helnöjd!
 
Imorse ringde jag min nya chef (gamla stället) för att höra om jag skulle få plats på novemberschemat och hon lovade att undvara timmar åt mig. Så nu ska jag bara skicka ett mejl med Markus schema och hur många timmar jag är beredd att jobba. Känns skönt att få komma igång igen. Det är nämligen ett faktum att våran lilla herre snart blir 1 år. Och dagis börjar närma sig.. Hemska tanke!

Ikväll kommer min mamma och pappa hit och barnvaktar Leo medan vi ska iväg på handledarutbildning. Där ska jag även göra syntest så är det bara att skicka in lämpen.. och vänta.

Snart har jag tagit tag i livet igen, och det känns förjävla bra. Det är bara kvar att ringa skolan.. Det ska jag försöka hinna med idag.
Sen måste vi iväg och handla.. För kvällens middag då vi får middagsgäster, barnvakerna. Sen har vi bara en rulle skitpapper. Det är en sån sak som kan vara bra att ha.

Nu är det någon som sitter i sängen och sjunger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0