Irritation


Har iaf ringt FK idag, fast besluten om att jag var tvungen skrika, grina, vara arg, irriterad och ond. Men icket. Jag befarar att dom tagit en kurs i kundhanterig.. Hon var iaf väldigt hjälpsam. Och jag skulle ringa tillbaka på torsdag om jag inte sett skymten av mina pengar.
Ingen irritation uppstod där.

Däremot kom Cattis förbi och hämtade lite papper för utskrift. I förbifarten frågade hon om jag sett de nya schemat och hur tjorvigt det har blivit. Nä, jag har minsann inte fått något mejl.
Efter många om och men lyckas vi iaf logga in på schemagrejen och vad upptäcker jag... Jo att jag har fått noll, som i zero, timmar i November. Inte en enda... Det finns dock en massa pass att anmäla sitt intresse till och kanske, möjligtvis få till förfogan. Nu kanske ni tycker att det här var en super briljant ide. Men till saken hör att jag är garanterad : 0 (!) timmar. Jag ska alltså tävla om de få (skit) pass som finns för att skrapa ihop till brödfödan. Dessutom kommer det slutgiltiga schemat inte bli klart förrän den 21. Som alla mamma och pappalediga vet måste man lämna in begäran av föräldrapeng senast den 20. Eftersom alla dessa (skit)pass som ingen anmält sig till kommer slumpas ut.

Jag är förbannad.

Jag har iaf anmält mitt intresse till några pass och lyckats skrapa ihop 46 timmar. Om jag ens får dom, så kommer jag jobba en jävla massa helger. Och jobba i princip varenda jävla dag som markus är ledig. Så, byebye livet.

Usch.

Blä.

Jag känner mig fruktansvärt less. arg. besviken. och framförallt FÖRBANNAD.

God natt


Kommentarer
Postat av: Lisa

Visst vet du att du kan säga till FK i efterhand om du nu skulle få jobba någon dag som du egentligen tänkte ta ut FP på? :) Jag är NÄSTAN hel säker på att det är så! så kolla upp det :)

2009-10-13 @ 22:17:32
URL: http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Linda

ja, det beror på vilka åkommor du har ;) jag har det så att jag har vääldigt torra händer, och jag är väldigt dålig på att smörja in dom. sen tillslut börjar det klia, jag får sår och sprickor typ. inte skönt och def inte snyggt! har tidigare fått en dyr salva utskriven, numer kör jag med acos egna hudkräm. väldigt skön salva och framförallt mycket billigare! =)

bomullsvantarna lyckas jag för det mesta ha kvar på händerna när jag vaknar, inte läckert och per blir väl inte så sugen att rulla runt i sänghalmen när jag har dom på ;)

jag borde rock bli bättre att smärja in mig på dagarna så kanske jag nån gång får lite finare händer!

2009-10-14 @ 21:01:28
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Linda

ja, det beror på vilka åkommor du har ;) jag har det så att jag har vääldigt torra händer, och jag är väldigt dålig på att smörja in dom. sen tillslut börjar det klia, jag får sår och sprickor typ. inte skönt och def inte snyggt! har tidigare fått en dyr salva utskriven, numer kör jag med acos egna hudkräm. väldigt skön salva och framförallt mycket billigare! =)

bomullsvantarna lyckas jag för det mesta ha kvar på händerna när jag vaknar, inte läckert och per blir väl inte så sugen att rulla runt i sänghalmen när jag har dom på ;)

jag borde rock bli bättre att smärja in mig på dagarna så kanske jag nån gång får lite finare händer!

2009-10-14 @ 21:03:01
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0