jobbdag


Idag klev jag upp med Leo vid 7-tiden.. innan vi sparkat liv i pappan hann vi med en massa bus och mys. Sen klädde vi på oss och begav oss ut i snön. Leo tyckte att det var fruktansvärt spännande tills han skulle krypa utan ena vanten på plats och det blev kallt om handen. Då började han grina, tittade skeptiskt på handen och på snön och grinade en till skvätt.

När vi skulle åka ville bilen nästan inte starta, batteriet var halvdött. Efter att grabbarna släppt av mig på jobbet och åkt till kvantum för att handla hade inte bilen startat. Men Robba kom och hjälpte till och dom byte batteriet.. Så nu tickar den på som en pärla igen.

Jobb mellan 11 och 19 för min del. Jag tog bussen hem och när jag kom hem vid 20 hade Leo sovit sen en timme tillbaka.. Fast han vaknade, som igår, och vägrade somna om. Och när han till råga på allt såg att det var mamma som stod vid sängkanten blev han SÅ glad. Då kan man väl inte annat än plocka upp dom?

Leo sover, karln är och ränner och jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Jag är rätt sliten efter arbetsdagen.. Men roligt har det varit att jobba (!). Synd bara att jag glömde mina jobbskor och var tvungen att jobba stående i 8 timmar med för små skor... Om inte annat så har jag krypt ihop fötterna till en 36:a igen.

Nu ska jag värma upp sängen, jag tror att min karl är på ingång...... God natt

Kommentarer
Postat av: Angelika

Hihi.. tur att du inte är så glömsk av dig och i stort sett alltid glömmer nånting hemma ;-) Vad bra att det för överigt gick bra att jobba, trotts värkande fötter! Jag fick råom Leo igår, det var inte fy skam! :-) Puss

2009-10-25 @ 11:10:36
URL: http://angelpuss.webblogg.se/
Postat av: Stina

Tuvas gunghäst är jätte sliten och gammal men den har en sån charm att jag inte får måla om den. Tuva älskar att gung på den. När jag inte gungar den åt henne sitter och hon hoppar. Tror att Leo oxå kommer att älska att gunga.

2009-10-28 @ 10:57:43
URL: http://lillstinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0