kiss och bajs åldern



Idag vaknade stora herr Lampinen till alarmet och lilla herr Lampinen sov vidare ända till 07.15. Det är lycka!

Igår skulle vi i väg på bvc och väga och mäta lilleman på öppen mottagning. Det var i varje fall målet. Jag snörde in oss båda i duschen, smärtfritt. Tills Leo gör en väldigt välbekant min och tätt efter hör jag bajskrystningen. Nää... Jo. Leo sket visst i duschen. Och det var inte av det fasta formatet. Det letade sig förbi mina fötter och vidare ner i avloppet.
Leo fick sitta och leka i handduk medan jag sminkade mig och donade på. Så går herrn mot duschen och jag styrde rätt snabbt in han på mattan eftersom han förmodlgen skulle halka på det hala, blöta golvet annars. Han tittar upp på mig.... och släpper på trycket. Jo. Då hade vi kissat på mattan också. Check.
Och innan jag hade fått oss båda i kläder var klockan alldeles för mycket och jag insåg att vi aldrig skulle hinna till bvc. Sen skulle jag aldrig kunna springa in och köpa snus eftersom mitt kort än en gång blivit lämnad åt sitt öde - i bilen.
Så jag ringde Markus och bad han köpa hem snus. Han kommer hem. Och har glömt. Helt seriöst.. Kände irritationen växa inom mig. Så han åkte i väg och tränade och kom hem med två dosor snus.. i kompensation. Så kom Cattis och Camilla på en kopp kaffe. När dom åkte hem cyklade jag till gymmet. När jag står på löpbandet lagom mör i kroppen efter nästan en timmes träning slår det mig. - Fan det är måndag. Om 15 minuter ska jag infinna mig på Mk-party med Josse. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. Jag fick ringa och avboka. Vi satsar in oss på nästnästa måndag. Då har hon lovat att påminna mig.

Kvällen gick i lugnets tecken och varken jag eller Markus orkade hålla ögonen öppna efter sista pausen i Hollywoodfruar.

Nu sover Leo och jag har ätit frukost, laddat morgonens andra tvättaskin och satt på mig ett ansikte. Nu ska en kaffekopp intas innan vi fattar viktiga beslut om vad vi ska ägna dagen åt.. 




                                                                                                                                     God morgon gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0