rånad


Imorse när jag och Leo steg upp gick jag på toa medan jag släppte Leo för vind och våg i vardagsrummet. När jag är på toa hör jag en duns och börjar genast fundera.. Tätt efter följer en rad massa glädjerop som förmodligen väckte hela huset. Så jag skyndar mig ut och in i köket. Där sitter Leo med soppåsen utvält över halva köket. I handen har han ett ägg som han inspekterar. Och förmodligen också har smakat på. Han har även hunnit smeta ut spagetti och köttfärssås över hela pyjamasen och halva köket. Det om något får en att vakna till liv. Så jag satte Leo i husarrest (i gåstolen) och började skura. Sen drog jag igång dammsugaren och drog fram de andra städredskapen. Då hade klockan inte ens passerat 07. Stackars våra grannar. Fast det är liiiite medvetet. Att störa. Dom stör ju mig under nätterna med spring i trappen, prat utanför huset, bilkörning mitt i natten, fester mitt i veckan till 04 på morgonen (med risk för att låta som en bitter surkärring).

Nåja..... Tillbaka till soppåsedramat. Jag kom på den briljanta ideen att trä ett skohorn mellan handtagen. Fast det klurade han minsann ut ganska snabbt berättade min mamma och pappa som suttit barnvakt ikväll medan vi varit på handledarutbildningen. Så vi får minsann montera skåpspärrarna fortast möjligt.

Så till den berömda handledarutbildningen. Det betalade vi 900 riksdaler för. Och vad fick vi? Jo, en innerbackspegel från biltema som säkerligen går lös på vad, MAX 100 spänn (och då tar vi i). Lite papper (som man hittar for free on the internet) en övningskörningsskylt (som man kan hitta på macken för en 150spänn). Äran att spendera denna torsdagkväll (som är i princip HELIG för mig.. lyxfällan, you know). För att få lämpen och handledaransökan måste vi punga ut med 390 riksdaler till. Att ta körkortet är rena rama rånet. Så när jag väl får det, ska jag hålla helvetes jävla hårt i det.

Nånä, nu ska jag krypa till kojs och sura lite. Imorgon bär det av mot Finland och spendera helgen hos Leos farmor. Det ska bli mys.

So long

Kommentarer
Postat av: Angelika

Hoppas ni får kul i Finland Gumman.. Vi får höras och synas när ni kommit hem.. Puss*

2009-10-02 @ 17:53:20
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0