112



Vill först och främst bara gratulera Linnea och Nicke som fick en liten prins idag. Stort grattis till er! :-)

.........Sen då. Igår fick Leo vara hos moster Tessan i Piteå medan vi var på bio och såg Flickan som lekte med elden. Trots att hon hade sin man på älgjakt, två egna busfrön och var hundvakt så välkomnade hon Leo med öppna armar. Hon är så go, min systeryster! Iaf så när vi åkte till Piteå efter bion så ser vi hur det springer en vinglande, full man från Harrbäcken i riktning mot Luleå.. klockan var då strax före 00.
När vi är på väg tillbaka mot Luleå så varnar jag Markus för att den galna, fulla, vinglande mannen möjligtvis fortfarande var längst vägarna. Och mycket riktigt, vid kommungränsen så ser vi honom.. Han går vinglande längst väggrenen. Det var i princip inte förrens vi passerade som vi såg honom. Riktigt jävla obehagligt.
Så jag ringde polisen. Eller nä, rättare sagt ringde jag eniro och bad dom koppla mig till Luleåpolisen. Fast det gick tydligen inte, utan hon skickade mig till polisväxeln och därifrån skulle dom då koppla mig till Luleå. Då möttes jag av telefonsvarare som hänvisade mig till 112.
Nåja, efter många om och men ringde jag iaf 112. Jag förklarade mitt ärende och han tackade för att det fanns sånna som mig, som bryr sig. Och sedan kopplade han mig vidare till Luleå polisen.
Efter att jag suttit i 12 minuter utan att någon lyft på luren var jag redo att ge upp och lägga på. Men så svarade iaf, en väääääääldigt otrevlig dam (rent ut sagt kärringjävel) . Jag förklarar mitt ärende och min oro.
- "Hejsan. Det är såhär att vi har varit i Piteå och är på väg hem till Luleå. Och efter E4an, vid kommungränsen gick det en vinglande, helt mörkklädd man i väggrenen. Men blir ju lite chockad, för vi såg han knappt förrän vi passerat honom. Ni kan väl kolla till han innan han bli påkörd. För det är nog inte alla som ser han.
- "Jaha, och ni stannade inte och pratade med honom? Varför inte det?"
- "Nä, vi stannade inte och pratade med honom. Vi hade ingen möjlighet att stanna.. Det är trots allt E4an med trafik bakom oss."
- "Jaha, jaja. Då vet vi. Då måste jag väl skicka ut en bil."
- "Mm, men tack."
Hon var riktigt jävla dryg. Det var ju inte precis så att jag ringde om att grannarna inte sopsorterar. Nåja, förmodligen så tog någon hand om den fulla, vinglande, mörkklädde mannen.

Nu ska jag däremot snöra mig på soffan och invänta Ensam mamma söker. Förresten, sa jag att Leo sov till 9.45 idag? Det var en glad mamma som steg upp :-) Nåja, god natt!


Kommentarer
Postat av: Angelika

VAAA?!?! har Leo sovit till 9:45? lycko dig.. =)

2009-09-22 @ 16:10:19
URL: http://angelpuss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0