Piteå


Jasi, sedan sist har jag varit i kontakt med bvc så rådde mig att boka in en jourtid på vårdcentralen. Fick komma in med Leo på en gång. Och efter en besvärlig check kunde läkaren konstatera att han har öroninflammation i båda öronen. Dommen blev pencillin 3ggr/dag i 5 dagar.
Så vi gick till apoteket på stadsviken, men dom saknade det. Vi åkte ut till storheden dom hade den. Jag fick dock inte hämta ut den. Hon ville först kontrollera med läkaren att Leo verkkligen skulle ha dosen 1ml/gång. Eftersom i rekommendationerna ska ett barn med hans vikt endast ha 0,5ml. JAHA, tänkte jag. Så jag fick sätta mig ner och vänta.. och vänta.. Så kommer hon tillbaka 10 minuter senare och berättar att läkaren är på lunch en timme till. JAHA. Vi åker hem. Utan medicin.

Jag sätter i gång en tvättmaskin och Markus matar Leo, det går bra. Inte en enda gång satte han i halsen eller spydde upp det. Så han börjar övertala mig att vi ska följa upp till byn. Efter att jag satt i gång en tvättmaskin låter jag mig övertalas. Vi fick först och främst vänta på medicinen och den lunchande läkaren, sen fick vi vänta på att tvätten skulle bli klar och sedan torka.
Tillsist kom vi till storheden, hon hade varit i kontakt med läkaren som sa att leo skulle ha den dosen hon skrivit. Vi fick betala enorma summor eftersom jag spenderade alldeles för mycket dötid på apoteket och fick med mig ut en massa Vichyprodukter.

I byn har vi bara tagit det lungt.. Det har varit trevligt. Massa surr och spel och även ett vinglas. :-)
Vi åkte från byn rätt tidigt igår, bara för att vara hem, flytta runt lite i väskorna och sedan sätta oss i bilen och fortsätta färden mot Piteå. På kvällskvisten åkte pappa Markus hem. Han jobbar ju 14-02 i veckan. Så jag och Leo tyckte att vi lika gärna kunde glädja mamma och pappa med lite celebert besök och bli lite bortskämda för omväxlingsskull!

Men vad händer idag....... Visst borde det vara okej att ringa och väcka folk vid den här tiden? Jo, jag gör det. Nu ringer jag Emma och ber henne komma hit och hänga. Vi ska göra något kul. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Stina

Vichysprodukter är svin bra alla som jag testat iaf. Har kört med deras fetaste ansiktskräm nu i flera år, har ju så torr hy, och jag älskar den!

Har funderat på om jag ska testa deras rengöringsprodukter oxå fast jag är ju svin nöjd med dom jag har från Biotherm. Vad köpte du för saker?

2009-09-07 @ 21:32:10
URL: http://lillstinas.blogg.se/
Postat av: Josefine

fan...jag som tänkte säga när han petade så mkt i örona om han hade öroninflammation, för småbarn brukar ju peta mkt i öronen då..men d lät som att han alltid gjort så..C hade ju dubbelsidig öroninflammation för ett tag sen,men han var bara febrig o kliade inte alls i öronen. Nåja, hoppas lilleman blir frisk snart! kram

2009-09-07 @ 22:41:58
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Malla

Men huvva, har han öroninflamation! stackarn. Fabbe hade det då han var 2 mån...inte skoj, var helt säker på att han skulle bli ett öronbarn men faktiskt har han inte haft ngt efter det!

tACK för dina peppande ord :) det har gått bättre med fabbe sista dagarna och jag hoppas det håller i sig, man får väl räkna med lite bakslag. Vi försöker ge honom liten ensam vuxentid utan bebis och pratar mkt med honom, så förhoppningsvis är detta bara en period :)

2009-09-08 @ 20:22:45
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0