Ups and downs



Idag har jag tagit mig en funderare. Suttit och haft ångest. Ångest över att lägenheten fortfarande står i våra ägor. Ångest över att jag saknar ett körkort, ångest över att jag vill ha en massa saker från ikea som vi inte har råd med, ångest över att jag inte har tagit mig i väg och tränat, ångest över att jag inte har ringt skolan för att höra om studiemöjligheterna till våren, ångest över att jag inte har ringt jobbet, ångest över att jag inte har sökt ett nytt extrajobb.. ja, listan kan göras lång.

Så har jag hållt på hela dagen lång. Surat. Gnällt. Varit på dåligt humör. Men så bestämde jag mig för att sluta sitta och sura och istället ta tummen ur arslet och sätta igång. Rom byggdes inte på en dag. Men nånstanns måste man ju börja.
Så jag valde att ringa till körskolan och skriva upp oss på handledarutbildningen. Så den 1 oktober ska vi sitta och lyssna på en jävla massa fånerier om det ena och det tredje i timmar. Och dom ska råna oss på hela 900 riksdaler. Nåväl. Så körkort steg 1, CHECK.

Jag ska åka iväg och träna imorgon. CHECK

Jag googlade upp våra tvardagsrumsmöbler på internet och insåg att vi lagt ner halva våran rikedom på möblemanget. Jag kan alltså lägga ut dom på blocket och inkassera lite katjing som jag kan bränna på IKEA istället. CHECK

Skolan och jobb reder jag ut en annan dag. Som sagt, rom byggdes inte på en dag.

Nu däremot ska jag rulla i säng.. För det är bokstavligen vad jag gör för tillfället. Rullar. Det känns att jag har gottat en vecka i sträck. Plugg-godis, läs-choklad, vin-chips, film-popcorn, surr-kaka, idol-bulle, nöta-nätet-glass, kaffe-mumsmums, åka-bil-choklad, invänta-filmen-nappar.. Ja. alltså. jag vet inte om jag behöver gå in nå ner ingående, jag tror ni fattat vinken. Så, adjöss och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Shoo...yupp imorrn äre träning! legat hemma o varit ynklig i 2 dagar nu med såna där kvinnobesvär, men imorrn äre jobb o träning som gäller. På dan passar mig bäst eftersom vi har småttingarna..du kan väl plinga när du är back in town? kram

2009-09-09 @ 22:47:34
URL: http://emjowa.blogg.se/
Postat av: Stina

Jo jag vill absolute kaka på, på lördag. Blir det bara motionssim eller ska ungarna med?

2009-09-10 @ 10:23:55
URL: http://lillstinas.blogg.se/
Postat av: mia

Grattis till leo! :) Shit vad tiden går fort! helt sjukt ju! :) Jag har också mina ups and downs, tror att dom flesta har det! Och dessa funderingar och önskningar man har..Jobbigt är det! Man får inte tänka för mycket bara för då kan det spåra. ;) Jag måste också boka tid till en syo, har ännu inte fått fingrarna ur för att göra det! hehe. Hoppas allt löser sig till det bästa! kram!

2009-09-10 @ 11:24:00
URL: http://mida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0