IKEA


Pjuh. Nu har jag landat på soffan. Dagen började 06.42 då unge herr Lampinen slog upp sina två små blå. Efter blöjbyte, välling och lite bus i mammas och pappas säng blev han trött och somnade om, likaså pappan. Innan pappan somnade beslutade vi oss för att rymma i väg till IKEA när vi vaknat.
Men jag tar minsann mina plikter som hemma fru på allvar, så jag klev upp och började dammsuga och skura, medan grabbarna snarkade ikapp.
Men tror ni att dammsugaren suger? Nä, efter att jag dammsugit kökpartiet insåg jag att det var precis lika skitigt som det var fem minuter tidigare. Jag såg en röd lampa och förstod att det var dags för påsbyte. Men eftersom man byter påsen lika ofta som man byter bostad visste jag fan inte ens om vi hade några påsar. Tillsist, efter att jag grävt ur hela städskrubben, visade det sig att det fanns dammsugarpåsar, under diskbänken. Mycket märkligt ställe.
Nåja, nästa projekt var att få lös påsen, tillsist klippte jag bort skiten och installerade den nya. och jävlar i mig vad den sög. I takt med att jag blev klar vaknade grabbarna och vi gjorde oss i ordning och satte oss i bilen.

På IKEA hittade vi bra mycket mer skit än vi skulle ha och slutsumman blev bra mycket högre än vi sagt vi skulle handla för. Men det var väl ingen omtumlande nyhet. Så är det ju jämt.

Vi (=JAG) har monterat ihop alla grejer och håller på att ställa allt på plats.. Det var väl till mesta del hallen som fick sig en makeover.
Leo fick sig en mjuk fotboll som han roat sig med hela kvällen då han inte krypit (och skitit) i sin nya tunnel. Ja, skiten upptäckte jag då jag jagade honom igenom. Mysigt, mysigt. Då var det konstaterat att den är bra till ganska mycket mer än lek. Den går alldeles utmärkt att äta i, gömma sig i då man inte känner för blöjbyte, och framför allt är den bra att uträtta sina behov i.

Nu ska jag gå och ställa till det sista, sen ska jag lägga upp lite bilder på pimpningen av hallen!


Hallen före



To be continued........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0