livets resa


Som en ansvarsfull förälder är det min skyldighet att redogöra för er alla nära och kära, speciellt Malva och farmor, om Leos upptåg, äventyr och framgång. So, here we go!
Leo fyllde som ni alla (brydda) vet nio månader i måndags. Så här ser en niomånaders-Leo ut.

Som bilden antyder, älskar han spagetti och köttfärssås. Och äter helst med hela ansiktet.




Lampor. Alla ungars fasa. "Jaaaaa, vart är lampan? Leo, vart är lampan?" är standardfrasen. Detta har lett till att han, för det mesta stirrar rätt upp i taket likt besatt och möjligen utvecklar någon form av missbildning i nackpartiet.



Bomben är en annan favorit. Ställer sig upp, sätter sig ner i badkaret och skapar en tsunamivåg som sköljer över.. mamma.



Han charmar dom flesta med sina oskuldsfulla blåa ögon och blonda (antydan till) hårsvall. Men egentligen, när kameran är avslagen är han den ligist som han ofta beskrivs som här i bloggen. Men som sagt, en riktig svärmorsdröm i sin ybersöta gubbkofta. Eller som Hugo väljer att kalla den, kavaj.



Den klassiska popup-historien. Jag har visat och visat. Leo kollade på mig som att jag hade iqfiskmås-hjärna, sen tryckte han på knappen och katten ploppade fram. Nå, nöjd? Nu återgår jag till galgen.



Nä mamma, nu får det minsann vara slutdokumenterat och slutfotograferat för idag.




Vi tackar för visat intresset och tillägnar dagens inlägg till kusin Mallis och farmor. God natt.


Kommentarer
Postat av: lea

han är så otroligt söt, men nog är det pappa upp idagen=)

2009-09-09 @ 23:28:23
Postat av: Emma

Han är såååå fin men tydligen är det nån ful tjej som måste förstöra bilden :) HAHA !

2009-09-10 @ 15:16:38
URL: http://emmaalundqvist.blogg.se/
Postat av: Stina

Oki. Nä Tuva får oxå stanna hemma. Honär ju inte heller helt kry... Hoppas dock att hon slutar snora snart.

2009-09-10 @ 17:47:28
URL: http://lillstinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha vilken söötnos. Mallis kommer att bli helnöjd!

Hoppas att ni kommer och myser med oss i piteå när vi dyker upp vecka 44!

Ett förtydligande bara, gubbkoftan som Leo hade på sig är en kavajtröja, bara för att röjja alla missförstånd ;-)

2009-09-10 @ 20:43:53
Postat av: mia

jag ska läsa några ämnen bara till att börja med. Måste läsa matte B & C..och kanske även Eng B. Det beror på vad jag ska läsa till sen ;) Det hade vart trevligt! Det tycker jag absolut att ni ska göra! ;) hehe. Ni får gärna komma på kalas nästnästa vecka då Hampe fyller år. :)

2009-09-10 @ 21:52:56
URL: http://mida.blogg.se/
Postat av: Malla

haha vilket fint och roligt inlägg :)

2009-09-11 @ 16:24:31
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0