Djungel


Sedan sist har vi hunnit med premiärgrillningen på altanen. Eftersom Markus kastade våran grill i höstas så fick han åka och köpa en ny i fredags. Grillmiddagen avnjöts med vin och trevligt sällskap! Karlarna åkte ut och tog en öl medan kvinnorna gick till sängs. Ja, alltså till varsin säng, i varsitt hem. Så slipper ni spekulera vidare.
Sen har jag hunnit med att jobba både lördag och söndag. Mer spännande än så blir inte en jobbhelg. Idag så hade vi Alfred och Robba över på en kaffe. Så pass att jag rotade fram möblemanget till altanen ur förrådet. Så där ska fler kaffekoppar avnjutas! Tänka sig att, en premiärgrillning, utemöbler och sol kan ge sådana vårkänslor. Helt fantastiskt vilket boost för humöret!

Annars så har vi bokat in en stockholmsresa i slutet på maj. Ledighet är beviljad och hotellet är bokat. Hotell familjen Lundberg. Det är nämligen syster med familj som ska få celebert besök. Det ska bli så kul att träffa dom igen. Man hinner sakna ihjäl sig mellan gångerna!

På Leofronten går det undan. Mer och mer ord bokstavligen sprutar ur honom. Det dyker upp en massa nya ord varje dag.
"aktor" = traktor
"bel/bl/bil" (lite olika varje gång) = bil
"åter" = skoter
"åll" = boll

Han inser att medicinen är ett viktigt måste och har i princip slutat streta emot utan gapar motvilligt. Däremot har det kommit upp några gånger. Och han kan spy 20 minuter EFTER att han fått medicinen.. Så det kan ju inte vara någon kräkreflex?! Tack för alla tips iaf!!

Har suttit och googlat runt efter vårkläder. Men vilken djungel det är. Jag har sådan beslutsångest. Och när jag frågar Markus svarar han mig "Men båda var bra" eller "Båda var fina" eller "Bestäm du". Tack för den hjälpen.  Min snälla svärmor ringde iaf och meddelade att hon hade hittat fodrade gummistövlar som hon skulle gå och köpa till honom. Så det behöver jag inte bry mig om. Men..... jag får leta vidare imorgon.

Nu ska jag krypa ner i sängen med min älskade. God natt!


Kommentarer
Postat av: lea

jag vet, fyy fan jag tror helt enkelt det bara är att bojkotta å vänta på nå super sperm medel för grabbarna;P

2010-04-13 @ 19:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0