brandbomb....


Jo, just det, en brandbomb. Det var vad jag trodde hamnade på köksgolvet igårkväll.
Jag och Markus sitter i soffan och ska just till att slå igång en film när vi avbryts av ett stor jälva "paaaaaaaaaaaaaang". Min första tanke var att någon kastat in en bomb genom köksfönstret. Det var där det small. Så jag skickade in markus i köket för att undersöka saken vidare och han kommer ut från köket och asgarvar. Jag kan andas ut, för man agarvar ju inte om grannen kastat in en granat i syfte att ta ihjäl oss.
Nä, det visade sig att batteriladdaren (med fyra batteri i) har exploderat. Bara pang, bom.
Till en början skrattade nog jag också åt missären. Köket såg verkligen ut som ett bombnedslag (hi,hi)
Det var batterisplitter och sot över hela golvet. Köksinredningen var svart, golvet lika så. Batterierna har åkt med en sådan jävla fart att det har repat både kyl och frys.
Så det var bara att dra fram städredskapen. Och då kom bitterheten. Visserligen som alltid när jag håller i en trasa eller skurmopp, undantaget var bara att jag blev så jävla arg.
Inte faaaan ska väl en sådan explodera bara sådär? Tänk om Leo varit i köket, eller jag.. eller Markus. Det hade ju varit livsfarligt.
Och jag svor och grubblade på stämningsansökan och muttrade på... Då svarade markus "Det är ju det jag säger.. man ska köpa märkesgrejer. Inte nått jävla skit som knappt går att uttala". Så hädan efter ska jag lyssna på honom. Men explosionen blev dyr. Inte nog med att han fick köpa en ny (märkes) batteriladdare. Vi fick även investera i en ny brödrost. Inte fan tänker jag rosta mina bröd bland batterisplitter. Nä, där går gränsen.

Annars hade vi en trevlig dag. Vi gick på lulekalaset. Leo fick åka karuseller och fiska gossedjur och vi fick varsin langos. Det är festival för mig. Det är tur att det inte är festival så ofta för då hade jag varit riktigt, riktigt tjock.

Idag har jag jobbat och morgondagen bjuder på ett riktigt härligt pass, 13-03.30. Sen återstår det ju att se när jag kommer hem. Jobbar fram till tisdagkväll, sen är jag ledig onsdag, torsdag, lördag och söndag. Så det så. :-)

God kväll!


Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja usch det tänkte jag inte på igår då du sa det. Tänk om Leo eller någon av er andra varit i närheten!?! Hojja..



Vi tänkte ju sno med din karl och son på Kalaset idag och åka lite karuseller, men nu ser jag ju att dom redan varit ;-)men dom kanske får följa med iaf hehe.

Puss Gumman!

2010-08-07 @ 11:21:33
URL: http://wwwcrazyangie.bloggplatsen.se
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Vinner jag dessutom pris är det er jag delar vinsten med.



http://blogg.veckorevyn.cm/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Skulle iaf bli jätteglad för din röst

Kram Bitte


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0