sovmorgon


Det var att hoppas på för mycket. Markus jobbar förmiddag vilket innebär att han kliver upp strax efter fem. Imorse hade Leo vaknat och stått och bankat på dörren och ropat "Lelo bada, Lelo bada" medan Markus stod i duschen. I alla fall så vaknade jag och vi pussades hej då. Sen vaknar jag till igen då Leo står brevid mig och sliter mig i armen och säger "Makka pakka slut, Lelo älling". Då var alltså klockan strax före sju. Han har med andra ord roat sig själv framför bompa i en timme :-) Ha, ha. Nåja, ingen skada skedd!

Vid lunch tid kom en gubbe hit och lagade kranen som läckte vatten. Tycker sånt är jobbigt. Ska man småprata? Om vädret? Bjuda på kaffe? Han måste verkligen ha tyckt att jag var en hagga, för jag släppte in honom, förklarade problemet och bosatte mig i soffan framför datorn. Han fick varken kallprat eller kaffe.
Lite senare droppade Mickis och Caty in och vi gjorde plättar till lunch.
När markus kom hem åkte vi till mor och far och käkade middag, och sedan vidare till systeryster med familj för kaffe och fika.

Imorgon ska jag se till att få en massa saker gjort. Hemmet ser fortfarande ut som ett bombnedslag. Men jag antar att dammråttorna inte smiter? Så jag kan likväl ta det tomorrow. Sen ska jag ringa och fixa med lite praktiska saker. Sen hade jag och Leo tänkt hinna med en playdate med Affe (som Leo så fint kallar Alfred) och Geka.
Till helgen vankas jobb, trist men lönsamt ;-)

Nu ska jag däremot lägga mig i sängen och lösa korsord. Jojjo, pensionärsvarning. Jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0