Dagis


Känner mig nästan tvingad att skriva.

Idag är det Dagen, som vi har längtat efter, men samtidigt fasat för. Han har haft sin första dag på dagis. Lilleman har helt plötsligt gått och blivit stora killen. Jag har liksom inte tänkt allt för mycket på att Leo ska börja dagis. Men idag när hon gick runt och visade oss avdelningen och jag såg  en hylla i hallen, en hylla i badrummet med tillhörande handduk och en matstol märkte med Leos namn slog det mig att det kommer vara någon annan som ser till att han tvättar och torkar händerna på honom, någon annan som matar honom, som klär på han och som tröstar när han är ledsen. Då måste jag erkänna att det gjorde lite, lite, lite ont i mammahjärtat. Men det ska nog gå bra.
Förskolan var jättefin med ett superfin utegård. Pedagogerna var mysiga och underbara, precis som dom ska vara. Leo var i extas och sprang mest runt runt mellan rummen och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Medan vi var där var alla barn ute och lekte, och Leo fick bekanta sig med miljön och fröken i lugn och ro. Det sprutade tårar när vi skulle åka därifrån.. Det är ett ganska bra betyg va?
Imorgon ska vi vara där samma tid och vara ungefär lika länge. Imorgon kommer dock något fler barn vara inne och på onsdag är det meningen att han ska möta hela barnaskaran. Och att vi även ska gå bort och fika i allrummet och lämna kvar Leo.
På torsdag är tanken att han ska vara med och äta frukost. Möjligtvis att vi vinkar av honom och lämnar honom någon timme i fall allt går smärtfritt. På fredag ska han vara från tidig morgon och äta frukost, vara med på fruktstund, sova och äta lunch. Det ska bli spännanade. Sen får vi se om det blir en andra inskolningsvecka!

Nu måste jag gå och sova om jag ska orka upp imorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0