Hektisk


Dagen har varit minst sagt hektiskt. Imorse vaknade jag av stanken i sovrummet, jag hade en kille brevid mig som hade ett släppt ett lass... ja, killen till vänster om mig, Leo alltså. Mitt alarm ringde precis i samma veva. Så jag och Leo klev upp, han fick en ny blöja och en vällingflaska och sen skickade jag i säng han igen.

Jag skulle ju sluta halv två idag, men försöka komma mig i väg så jag hann med bussen som gick strax före halv två. Jag kom i väg lite segt och missade bussjäveln med en minut. Jag såg den köra vidare... arg var jag. Jag satt ute i kylan och väntade på nästa buss som gick 25 minuter senare. Vilket gjorde att jag var 18 minuter sen när jag kom till dagis. När jag kom dit så vägrade Leo samarbeta, han ville verkligen inte hem. Så fort jag kom in sprang han i väg och när jag fick tag i han så sparkade, slog och skrek han. Han skulle minsann INTE hem. Innan jag fått på Leo kläderna var jag helt plötsligt 40 minuter sen. Klokt nog avbokade jag mäklarbesöket. Istället sprang jag till bvc, och i sista sekunden anlände vi, i precis rättan tid och Leo fick sista dosen vaccin mot svinisen.

Det avbokade mötet gav mig ju helt plötsligt en tidsvinst på några minuter. Jag var tvungen att handla inför middagen. Mamma skulle komma och göra håret hos Johanna så pappa skulle komma hit och jag skulle bjuda han på middag. Men både mitt och markus bankomatkort var i markus ägor på jobbet. Dessutom var han själv och kunde inte komma med ett. I kontanter hade jag bara en tia, och för att vara ärlig så gör det ju ingen middag.

När pappa kom beställde vi pizza, en grekisk pizza och en pepperoni. Den grekiska pizzan med tomatsås, ost, fetaost, oliver, rödlök, paprika och tzatsiki var svårslagen. Det var faktiskt den godaste pizza jag har ätit på länge.

Slutet gott allting gott.

Imorgon lämnar Markus Leo på dagis och jag hämtar upp honom vid 14 snåret. Sen mina damer och herrar har vi en hel helg tillsammans. Det längtar jag efter! Det känns som att det var år och dagar sedan vi hade lite egentid hela familjen. Vi ska njuta och mysa och kalasa!

Nu ska jag hoppa i duschen.

Kommentarer
Postat av: Malla

Helt riktigt - pengar är ett nödvändigt ont, men kärleken den kan man inte få nog av :)

2010-01-21 @ 22:00:07
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Josefine

Välkommen i klubben m barn som inte vill hem från dagis! puha! tar typ minst 30 min innan båda är påklädda. Ingen ide här att planera in något närmsta timmen efter planerad hämtning.. ha en trevlig helg! kram

2010-01-21 @ 23:16:59
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0