sjukdomar


Idag är vi lite krassliga i familjen. Iaf jag och Leo. Förutom en förkylning och en helt igentäppt näsa befarar jag att Leo har magnetsjukan. Jo, jag ska berätta lite mer. Våran son gillar att klättra och han gör det både mycket och bra. Det går numera inte att gömma något på köksbordet, han klättrar bara upp för sin stol och över till bordet. Och nu har den lilla geniungen kommit på att man faktiskt kan flytta runt på stolen och ta sig upp lite här och där. När jag varit på toa så har Leo under tiden skjutit stolen till kylskåpet, klättrat upp och... ja, nu saknas två magneter.
Jag har letat förbryllt över hela lägenheten, men utan lycka.. dessvärre. Imorse fick jag även disikera en bajsblöja, nada. Den är borta. Antingen ligger dom och skumpar runt i hans mage, föga troligt, då jag har försökt fästa han vid både kyl, frys och duskmaskin utan lycka. Eller så ligger den välgömd under någon oflyttbar möbel.
Jag fortsätter studera bajs.

Till min egen diagnos.. UVI. Det har smugit sig på och jag har ignorerat det.. till den grad att jag verkligenhet absolut aldrig vill besöka toaletten längre. Min man säger att jag ska drcka tranbärsjuice.. Men allvarligt talat tror jag inte att det har någon effekt då det liksom redan har brutit ut. Eftersom inte det här är min första UVI, utan snarare kanske min 10:onde i ledet, så rotade jag igenom mitt medicinskåp. Där hittade jag något som hette Heracillin. Efter att ha googlat upp det både på fass.se och på vårdguiden.se kan jag konstatera att det är ett sorts pencillin. Användningsområdet var väldigt vagt... Hud, lungor, skelett, led och mjukdelar. Kan man räkna in mig till den kategorin? Kommer ihåg att jag fick en hel del pencilliner och piller under graviditeten i förebyggande syfte mot infetioner. Men receptet är utskrivet i juli -09 dvs då jag var ickegravid. Så jag forskar vidare här i bloggen och inser att det är till mina hudutslag... Med andra ord hjälper dom kanske inte mot min UVI... Kan man dö av att göra ett försök? Fömodligen inte. Men jag tror jag ringer vc och försöker få ett recept utan att beöva kissa i en burk. Efter 10 gånger borde jag väl räknas som rutinerad. Jag VET ju vad det är.

Nä, nu ringer jag.

Kommentarer
Postat av: Malla

OJ, hoppas magneterna kommer tillrätta. Jag tror det är dags att lite smått börja barnsäkra här hemma. Fort går det så ska det klättras och hängas och pillras på alla förbjudna saker!

2010-01-06 @ 15:56:23
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0