standby


Vi är ganska precis hemkomna från dag nummer 3 på dagis. Idag var hela barngruppen inne när vi kom för att Leo skulle bekanta sig med barnen. Vi hann nästan inte av med kläderna så varhan i fullfart med att leka med dom andra barnen. Leo kollade inte ens åt vårat håll, så Barbro tyckte att vi skulle säga hejdå till Leo och gå och sätta oss i fikarummet på standby. Ifall det skulle bli något skulle hon komma och hämta oss. När vi sa hejdå var han i fullfärd med att leka med dom andra barnen i skeppet. Så han kollade bara på oss och vinkade. Och mer än så brydde han sig inte om att vi gick!
Där satt vi och surrade med ett annat föräldrapar i ganska samma ålder. Två timmar och ganska många kaffekoppar senare var det dags att åka hem. Det hade gått strålande och alla stora flickor hade varit så mån om att se efter det nya tillskottet. Han hade lekt, dansat och åkt rutschkana inne, sen hade dom klätt på sig och gått ut. I bilen så somnade han på stört och han vaknade inte när jag plockade ut honom, eller klädde av han alla ytterkläder och underställ. Snacka om trött!!
Imorgon är det en ny dag och då ska han äta frukost, vila och kanske även äta lunch där. Spännande! På fredag likaså, men då ska vi även lämna han där en stund. Då hade jag tänkt springa i väg på stan och köpa lite dagiskläder.. Han behöver några par byxor, några par tröjor, ullstrumpor (eftersom vanliga halksockar kyler ned fötterna) och ett par tunna ullvantar att ha under väntarna. Ja, ni förstår det är en heldjungel. Men huvdsaken är ju att han inte fryser på dagis :-)

Nu ska jag surfa vidare innan det är dags att åka till jobbet. Jobb mellan 15-22 idag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att höra att det går så bra, men det var inte så oväntat!! Duktiga killen! har du hittat tunna ullvantar? Det skulle jag också vilja ha till både mallis och mig själv...

2010-01-13 @ 19:31:42
Postat av: Linda

jag har också hört att halksockar kyler, så det går bort =) har fått tips om rasavilhandskar som jag ska kolla på nån dag. tror det får bli ett par såna om det passar harrys hand =) sen tror jag det blir ett par kouma. de flesta verkar nöjda med dom med så =))

2010-01-14 @ 13:08:49
URL: http://lindta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0